Online služby a inovácie budú v tomto roku dominovať bankovníctvu

20.03.2014 (17:00)

V roku 2014 bude na bankovom poli dominovať digitalizácia, inovácie a optimalizovanie počtu bankových pobočiek.  
 
V tomto roku čaká banky intenzívnejší boj o zákazníka. Rozhodujúcim faktorom bude kvalita a typ služieb.Dôraz sa bude klásť na zjednodušenie bankových procesov, personalizáciu bankových služieb a vylepšenie mobilného bankovníctva.

Takúto prognózu predpovedá zoznam trendov, ktorý každoročne zostavuje viac ako 60 svetových lídrov v oblasti bankovníctva a finančných služieb. Tohtoročný rebríček Top 10 bankových prognóz a trendov pre rok 2014 ukázal, že dominovať bude digitalizácia, inovácie a optimalizovanie počtu bankových pobočiek. 

Potvrdzuje to aj štúdia globálnej poradenskej spoločnosti AlixPartners, podľa ktorej pre 60 % majiteľov smartfónov a tabletov v USA bolo na konci roku 2013 práve mobilné bankovníctvo dôležitým alebo najdôležitejším dôvodom pre zmenu primárnej banky. Tento celosvetový trend bude pokračovať s nárastom počtu mobilných zariadení a časom strávenom na nich.

„Dnešný spotrebiteľ chce spravovať a mať pod kontrolou svoje financie pomocou najnovších zariadení podľa vlastného výberu na mieste, ktoré si sám určí. Model online banky Zuno je postavený práve na princípoch kvalitného online a mobilného bankingu a čím ďalej, tým viac sa uisťujeme, že inovatívne bankovníctvo je to, čo klienti chcú a vyhľadávajú,“ hovorí Andrej Čársky, šéf oddelenia vývoja produktov a elektronického bankovníctva v online banke Zuno. 

Neprehliadnite

Nárast využívania online bankingu


V roku 2014 sa tiež očakáva nárast využívania služieb online bankingu. Súvisí to aj s narastajúcim počtom ľudí využívajúcich internet. Podľa najnovších prieskumov spoločnosti Gemius, na Slovensku využíva internet 68 % ľudí, čo je 4 % nárast oproti roku 2012. 

Zvýšenie využívania služieb internetového a mobilného bankovníctva bude mať podľa prognóz finančných expertov dopad aj na kamenné pobočky bánk. Mnohým z nich hrozí zánik kvôli nedostatočnej schopnosti adaptácie na neustále sa meniace, dynamické prostredie. 

„Bankovníctvo, ktoré funguje online, je rýchlejšie, efektívnejšie a nevyžaduje také množstvo nákladov ako banky s fyzickými pobočkami. Klienti tak majú navyše k dispozícii viac benefitov v podobe nižších či nulových poplatkov za služby, ktoré sú v klasických bankách často spoplatňované,“ dodáva Andrej Čársky.
Zdroj: Zuno bank, Foto: BANKY.sk