Ako riešiť problémy s platobnou kartou v cudzine

Autor: Andrej Dorič
05.12.2011 (08:00)

V zahraničí môžete mať niekedy pri platbách kartou problémy či už v bankomate alebo v obchode. Ako sa im vyhnúť?  
 
Väčšina bankomatov akceptuje karty viacerých kartových spoločností ako sú Visa či MasterCard. Stalo sa vám už, že bankomat v zahraničí vám nechcel dať hotovosť? Ak áno, v prvom rade si skontrolujte, aké nálepky kartových spoločnosti na ňou sú. Niektoré bankomaty totiž neprijímajú Visa karty, iné zase karty od spoločnosti MasterCard. Ak tento údaj na bankomate nenájdete skúste sa opýtať v banke, ktorej bankomat patrí či má zmluvy s obidvoma poskytovateľmi kariet. 

Ak teda v bankomate nepochodíte skúste iný v okolí. „Pre držiteľa karty je vždy dôležité hľadať správne logo na bankomate - rovnaké ako má na karte,“ radí Katarina Jurigová, hovorkyňa Zuno bank. Ak by ste sa chceli problémom vyhnúť a žiadali by ste v banke kartu s logami oboch spoločností nepochodíte. “Nie je možné mať na karte logo dvoch rôznych kartových spoločností. Každá má totiž svoje pravidlá,“ dodáva Jurigová. Zuzana Krenyitzká, hovorkyňa OTP banky odporúča pred odchodom do zahraničia zobrať si so sebou karty jednej aj druhej kartovej spoločnosti.


Problémy v zahraničí nemusíte mať iba s bankomatom, ale aj s niektorými obchodníkmi. Nie každý je ochotný akceptovať pri platbách karty všetkých spoločnosti a niektorí dokonca nechcú prijímať ani platby kreditkami. Hoci banky tvrdia, že obchodníkovi nezáleží na tom či je karta debetná alebo kreditná skúsenosti redaktora BANKY.sk hovoria o inom. Každej kartovej spoločnosti totiž obchodník platí za používanie platobného terminálu poplatky, a preto niektorí karty selektujú.