Do fondov investujú maturanti aj dôchodcovia

19.04.2018 (08:00)

Začať využívať výhody, ktoré prinášajú investičné fondy a dopriať svojim voľným peniazom vyššie zhodnotenie, je ľahšie, ako sa na prvý pohľad môže zdať.




Najväčšia internetová banka na Slovenku mBank po 10 mesiacoch od spustenia online investičného supermarketu – mFondy - analyzovala, ako klienti využívajú investičné fondy. Sú stále populárnejšie a využíva ich široké spektrum klientov. Svoje peniaze zhodnocujú už 19-roční mladí ľudia, no investovaniu sa na jeseň svojho života venujú aj seniori. Klienti mBank priemerne investujú 400 eur. Našiel sa však aj rekordér, ktorého jednorazová investícia bola 100-tisíc eur.

Začať využívať výhody, ktoré prinášajú investičné fondy a dopriať svojim voľným peniazom vyššie zhodnotenie, je ľahšie, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Zhodnotiť peniaze prostredníctvom mFondov môže ktokoľvek, bez zbytočného papierovania, rýchlo a flexibilne. Služba cez Internet banking je taká jednoduchá, že to bez problémov zvládne každý bez ohľadu na vek a navyše priamo z pohodlia domova. „Najmladší investor, ktorý nakupuje a predáva, má len 19 rokov. Medzi najstarších investorov sa zaradil klient s úctyhodným vekom, a to až 83 rokov. Najviac sa však do zhodnocovania peňazí púšťajú 33-roční ľudia. Z analýzy je teda zrejmé, že aj mladšia generácia sa zaujíma o svoju budúcnosť, zvyšuje svoju finančnú gramotnosť a naberá skúsenosti s riadením svojich financií od mladého veku,“ vysvetlil produktový manažér pre sporiace a investičné produkty mBank Vladimír Málik.

Medzi investormi je takmer 80 % mužov a majú vyšší rizikový apetít než ženy. Medzi prvých investorov od spustenia služby patria najmä ľudia s vysokoškolským vzdelaním, ale ani klienti so stredoškolským vzdelaním za nimi nezaostávajú. Investovanie prostredníctvom mFondov je totiž intuitívne a prispôsobené pre kohokoľvek.

Najčastejšie investujú predovšetkým ľudia, ktorým na bežný účet prichádza do 1 000 eur. Druhou najväčšou skupinou klientov, ktorí využívajú online supermarket investičných fondov, sú tí, ktorí majú príjem na svoj bežný účet od 1 000 do 2 000 eur.

mbank akcia 10%
Investovať sa dá aj s nižším kapitálom

Klient, ktorý chce investovať, ani nemusí odísť z domu. Stačí len pár kliknutí cez internetové bankovníctvo, kde si otvorí svoj investičný účet. Zmluvu podpíše autorizačným kódom z SMS správy. Záujemcovia sa preto do investovania rýchlo dostanú. Minimálna suma investície je pritom len 15 eur. „Pre začínajúcich investorov sa odporúča vyskúšať si investovanie najskôr s nižšou čiastkou a postupne zvyšovať svoju investíciu,“ doplnil Málik.

Rekordná investícia je 100 000 eur

Za 10 mesiacov fungovania služby sa už objavila aj prvá rekordná investícia. „Banka má aj svojho rekordéra, ktorý jednorazovo zainvestoval sumu 100 000 eur,“ prezradil Málik a doplnil, že priemerná investícia je takmer 400 eur, no v marci 2018 už pravidelné investície tvorili viac ako 20 % všetkých uskutočnených investícií.


Najobľúbenejšie fondy sú akciové

Záujemcovia o investovanie peňazí majú na výber už z viac ako 20 investičných fondov od renomovaných spoločností NN Investment Partners a BNP Paribas Asset Management s rôznym odvetvovým a geografickým zameraním. V priebehu 10 mesiacov od spustenia služby klienti zhodnotili svoje peniaze priemerne o 7,64 % p.a. V obľúbenosti dominujú fondy Parvest Equity China a NN (L) European Equity, do ktorých zatiaľ vložilo peniaze 75 % investujúcich klientov v mBank. Z uskutočnenej analýzy tiež vyplýva, že klienti, ktorí využívajú službu mFondy, v priemere investovali do 4 fondov, čo napovedá, že znižovanie rizík formou diverzifikácie zohráva významnú úlohu pri riadení svojho portfólia.

Vo fonde Parvest Equity China zhodnotili klienti od spustenia služby ku koncu februára svoje peniaze priemerne o atraktívnych 31,27% p.a. a v prípade fondu NN (L) European Equity predstavoval priemerný ročný výnos za sledované obdobie 2,15% p.a.
mBank je inovátorom v oblasti internetového a mobilného bankovníctva v Slovenskej republike a počas desiatich rokov sa pre jej služby rozhodlo už viac ako 250 000 klientov. V roku 2017 mBank získala 7 ocenení v súťaži Zlatá minca, pričom si odniesla takisto víťazstvo pre mKonto a mKonto Biznis v oboch hlavných kategóriách, v Cene verejnosti a v Cene podnikateľov. K produktom mBank patria okrem osobných a sporiacich účtov tiež kreditné karty, spotrebiteľské pôžičky a hypotekárne úvery. Na Slovensku pôsobí mBank ako organizačná zložka mBank S.A., ktorá je členom skupiny Commerzbank.

PS Servis


 
Zdroj: mBank, Foto: mBank