Banky.sk

Najväčšia zmena v Poštovej banke za posledné desaťročia

Autor: redakcia Banky.sk
11.01.2017 (09:00)

Poštová banka sa chce odstrihnúť od imidžu banky pre dôchodcov a naberá iný kurz. Prečítajte si, aké zmeny Poštovku čakajú a čo to znamená pre ich klientov.





Tradičná slovenská banka, ktorú si všetci spájajú so Slovenskou poštou, už nechce byť iba bankou pre dôchodcov. Plánuje osloviť nové cieľové skupiny, ktorým ponúkne zaujímavé produkty, novú komunikáciu a moderný vizuál. Prvou a najviditeľnejšou zmenou je jej nové oranžové logo.
 

Nové logo

17 01 PABK zmena loga   Nové logo v tvare kruhu symbolizuje jednoduchosť. Kruh v tieňovanej oranžovej farbe vymenil doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. Andrej Zaťko, generálny riaditeľ PABK vysvetľuje: "Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi.“

Na výbere farby loga sa podieľali aj zamestnanci, nakoniec zvíťazila oranžová. Medzi bankovými logami, kde prevláda modrá a zelená farba, oranžová bude "svietiť".
 

Cieľová skupina a nové portfólio produktov

Poštová banka (PABK) je silná v segmente seniorov. Je to výsledok strategického partnerstva so Slovenskou poštou, prostredníctvom ktorej majú seniori svoju banku všade, kde je pošta. Okrem seniorov, ktorých si samozrejme chce PABK udržať, chce však banka osloviť aj strednú generáciu, rodiny a segment malých a stredných podnikov.
 
Nové produkty banky majú byť užitočné pre celú rodinu. PABK predstaví v roku 2017 viacero úverových produktov. Najdôležitejším bude nepochybne úver na bývanie, ktorý doteraz v portfóliu banky chýbal. A. Zaťko je presvedčený, že úverom na bývanie zamiešajú karty na slovenskom hypotekárnom trhu.  Detaily úveru na bývanie banka predstaví až pri jeho uvedení na trh.
 
Rodinné financie podporuje aj vylepšenie balíka služieb k bežným účtom. Jeden účet a jedna karta je v dnešnej dobe málo. Ak má byť Dobrý účet využiteľný a užitočný pre celú rodinu, je potrebných platobných kariet viac. Od januára 2017 každý klient môže k svojmu účtu získať zdarma až štyri platobné karty, čo je výhodné pre viacčlenné rodiny. Dobrý účet ponúka za štvoreurový poplatok aj neobmedzený počet prijatých platieb a príkazov cez internet banking, výbery z bankomatov banky a cez Poštomaty na pošte, SMS správy pre prehľad zostatku na účte a možnosť získať rýchlu rezervu vďaka povolenému prečerpaniu. Počas roka 2017 sa klienti Poštovej banky dočkajú aj kreditných kariet.
Pre seniorov zostáva ako bezkonkurenčná výhoda doručovania dôchodku Slovenskou poštou domov.
 

Dočkali sme sa aj mobilnej aplikácie

Rebranding Poštovej banky sa netýka len jej vizuálnej stránky. Vo februári bude pre všetkých klientov spustená mobilná aplikácia, ktorá je dnes pre modernú banku nevyhnutnosťou. Pri návrhu mobilnej aplikácie sa banka opierala o prieskum, z ktorého vzišlo, že užívatelia od mobilnej aplikácie očakávajú najmä jednoduchosť, prehľadnosť a platby takmer na jeden klik. „Práve tieto vlastnosti sme sa snažili pretaviť aj do našej novej aplikácie,“ dopĺňa A. Zaťko.
 
Vynovená bola tiež webová stránka banky a internetbanking.
 

Ambiciózne ciele

Do zmeny komunikácie a celkového smerovania banka vkladá veľké očakávania. Cieľom PABK je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. Zároveň si banka chce upevniť svoje piate miesto na trhu, z pohľadu bilancie, s objemom aktív cez 6,5 miliardy eur. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ hovorí A. Zaťko.

Banka má v súčasnosti takmer 1 600 kontaktných miest, ktoré všetky postupne prejdú rebrandingom. Exteriér a interiér existujúcich 45 bankových pobočiek sa zmení v januári. Päť nových pobočiek otvorí banka tento rok v kompletnom redizajne. Cieľom PABK je vybudovať  sieť približne 65 vlastných retailových pobočiek, ktoré pokryjú takmer každé významné okresné mesto.
Postupne prejdú rebrandingom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti Poštovej banky.
  17 01 PABK rebranding pobociek

Súčasťou loga na poštách zostane modrá trúbka, ktorá sa však už na pobočkách a v marketingových materiáloch objavovať nebude.
 

Reklama sa lúči s hranými emóciami. Nastupuje skutočný príbeh.

V nových spotoch už hercov neuvidíme. V reklamných spotoch, na billboardoch, letákoch sa ľuďom budú prihovárať neherci. „Na to, aby sme sa priblížili klientom musíme hovoriť rovnakou rečou ako oni. Preto sme prišli s inou komunikáciou, v ktorej hovoria ľudia k ľuďom. Zdieľajú svoje každodenné radosti, starosti a sny. A práve pre každý tento okamih sme tu pre nich,“ dodáva A. Zaťko. Reklamný spot natáčali po celom Slovensku. Vystupovalo v ňom deväťdesiat náhodne oslovených ľudí. Autorom konceptu je režisér Kal Karman, ktorý robil   reklamy pre značky ako je napríklad Gucci, Armani či Nivea.
Zdroj: Poštová banka, Foto: Poštová banka