Ferrari ako nekopírovateľný originál

Autor: Stanislav Pánis, analytik J&T BANKY
03.11.2011 (08:00)

Napriek globálnej dlhovej kríze sa výrobcom top triedy áut mimoriadne darí.  

Predaje ultra - luxusných vozidiel Aston Martin, Maserati, či Lamborghini by mali tento rok podľa analytickej spoločnosti IHS Automotive medziročne narásť o 19 percent na rekordných 28 - tisíc vozidiel. Talianske Ferrari by malo dosiahnuť najlepšie výsledky vo svojej histórii, keď očakáva predaje až sedemtisíc vozidiel.

V maranellskej automobilke si uvedomujú, že ďalším rastom by mohli prísť autá so znakom „cavallino rampante“ (vzpínajúceho sa koníka) o prestíž exkluzivity. Vedenie spoločnosti sa preto rozhodlo, že namiesto súťaže s Porsche, ktoré plánuje do roku 2018 zdvojnásobiť predaje na „masových“ 200-tisíc športiakov, bude zvyšovať svoje zisky úplne iným spôsobom. Cez nádych jedinečnosti a individuálneho „šitia auta na mieru“ podobne ako v prípade oblekov.

Spoločnosť tak spúšťa program personalizácie svojich áut. Byť iný ako zvyšok je jedna z najdôležitejších vecí pre kupcov „plnokrvníkov“ Ferrari. Je to vec postavenia a životného štýlu. Legendárna talianska značka ponúka pre zákazníkov tri základné východiskové kolekcie. Classica odkazuje na históriu Ferrari GT a ponúka špeciálne kožené interiéry. Scuderia bola inšpirovaná účasťou automobilky v seriáli Formule 1, kde interiér vozidla obsahuje high - tech materiály ako kevlar, či uhlíkové vlákna. Inedita zvýrazňuje modernosť a sleduje najnovšie módne trendy.

Budúci majitelia Ferrari majú následne možnosť navštíviť špeciálny ateliér v sídle automobilky v Maranelle, kde im bude pridelený osobný dizajnér pomáhajúci pri ďalšom „naštýlovaní“ ich auta presne podľa ich individuálnych prianí z tých najkvalitnejších materiálov vrátane kašmíru, či zlata. Každé Ferrari sa tak stane nekopírovateľným originálom „majsterštuk“.

Okrem rastu prestíže má tento krok Ferrari aj svoje ekonomické vysvetlenie. Za individuálny prístup k riešeniu výbavy a interiéru auta, či farby karosérie si Taliani pýtajú 20 až 60 percent ceny navyše. Z ceny, ktorá sa napríklad v prípade 620-koňového 599 GTB Fiorano začína na hladine 410- tisíc dolárov. Zároveň to podoprie stagnujúce tržby materskej spoločnosti Fiat a umožní ešte viac sa izolovať od anemickej európskej ekonomiky.
 
Zdroj: J&T BANKA, Foto: theautounion.net