365.bank pri príležitosti 17. novembra symbolicky prenecháva svoj televízny reklamný priestor divadlám

13.11.2025 (14:00)

365.bank si pri príležitosti Dňa boja za slobodu a demokraciu uctí hodnoty, ktoré s týmto dátumom neoddeliteľne súvisia; slobodu, odvahu a občiansku spolupatričnosť. Symbolickým gestom sa rozhodla venovať svoj reklamný priestor v televízii práve 17. novembra slovenským divadlám. Tým chce pripomenúť ich význam v spoločnosti a zároveň podporiť umelcov, ktorým v dnešnej dobe hrozia existenčné problémy.

Podľa prieskumu 365.bank* o vnímaní divadiel na Slovensku výsledky potvrdili, že verejnosť si divadlo stále spája s hodnotami slobody a kultúrnej identity. Dve tretiny opýtaných uviedli, že hercov a umelcov si spájajú s udalosťami Nežnej revolúcie. Až 78 % Slovákov a Sloveniek súhlasí s tvrdením, že bez divadiel nie je kultúra, a viac ako tri štvrtiny sa zhodujú, že všetky by mali mať spravodlivú podporu od štátu. Takmer polovica našej populácie navštívi nejaké divadelné predstavenie raz až trikrát ročne, najčastejšie navštevujú divadlá obyvatelia Bratislavského kraja.

365.bank v pondelok, 17.novembra, v rámci symbolického gesta prenecháva celý svoj reklamný priestor v televíznych médiách téme slovenských divadiel. Namiesto klasickej reklamy na produkty či služby tak v televízii v tento deň dostane priestor výzva na podporu divadiel, ich tvorcov a hodnoty, ktoré reprezentujú. „Sloboda tvorby a prejavu patrí k základom demokracie. Veľmi citlivo vnímame naliehavosť témy podpory hodnôt 17.novembra, ku ktorým patrí aj podpora kultúry, a obzvlášť divadiel. Vychádzame z myšlienky, že pred rokom 1989 chýbala divadlám sloboda, a dnes im chýbajú financie. Preto aj týmto gestom chceme povzbudiť ľudí k podpore divadiel svojou návštevou,“ uviedla Tereza Molnár, Brand, Communication & CX director v 365.bank. „V tento deň to nebudú ani účty, ani úvery, ktoré v televízii diváci uvidia. Kreatíva spotu vznikla špeciálne pre túto príležitosť a bude odvysielaná len v tento jeden deň. Do spotu sme obsadili Milana Ondríka, ktorého osobnosť a tvár je nie len spätá s našou značkou, ale je to predovšetkým herec a divadelník, vďaka čomu je jeho výzva autentická,“ dodáva.

Banka sa zároveň zapojila do projektu „Reklamná výpomoc“, ktorý zastrešuje združenie Anténa, podporujúce nezriaďované a nezávislé divadlá. Cieľom iniciatívy je pomôcť súborom, ktoré sa v dôsledku nedostatku financií ocitli v zložitej situácii. 365.bank na tento účel poskytla 50 000 eur, ktoré si rozdelí päť divadiel z rôznych regiónov Slovenska. V ich priestoroch vzniknú aj inscenované verzie známeho reklamného spotu banky, v ktorých umelci kreatívne spracujú jeho posolstvo.

Banka tiež v tento dátum pripravuje pre svojich zamestnancov sériu aktivít, ktoré im umožnia stráviť deň zmysluplne, a to účasťou na dobrovoľníckych projektoch, prednáškach a diskusiách o ochrane demokracie a slobody, ako aj účasťou na kultúrnych podujatiach.
 

* Zber dát bol realizovaný prostredníctvom aplikácie Instant Research agentúry Ipsos od 17.9. do 23.10. 2025 na vzorke 522 respondentov.
 
Zdroj: 365.bank, Foto: 365.bank