Novinky v mobilných aplikáciách

Autor: redakcia Banky.sk
15.02.2017 (14:00)

Prečítajte si, aké novinky pre vás pripravili banky vo svojich aplikáciách.





Banky menia a rozširujú svoje mobilné aplikácie, aby ich používanie bolo jednoduché. Čím prehľadnejšie a jednoduchšie je ovpládanie aplikácie, tým viac klientov ju bude používať. Pozrime sa teda na posledné zmeny, ktoré sa v appkách objavili.

Mobilná aplikácia - novinka v Poštovej banke

Vo februári 2017 Poštová banka spustila svoju prvú mobilnú aplikáciu. Doteraz mobilná aplikácia pre Poštovku nebola prioritná, keďže sa zameriavali prevažne na segment seniorov. Avšak pri zmene stratégie banky, mobilná aplikácia sa stala nevyhnutnosťou.

17 02 appky PABK  
Funkcionality mobilnej aplikácie Poštovej banky:
  • Aktuálny prehľad zostatkov na účtoch spolu s históriou transakcií.
  • Rýchle zadávanie prevodných príkazov pomocou skenovania QR kódov, IBANu či čiarového kódu.
  • Pri prijatej úhrade možno jednoducho odpovedať prevodným príkazom na protiúčet zadaním novej platby.
  • Zoznam všetkých pobočiek, bankomatov, pôšt a POŠTOMATOV s možnosťou navigácie k najbližším miestam pomocou reality prenášanej z kamery mobilného telefónu.
  • Informácie o vašich sporiacich produktoch, platobných kartách, ako aj úveroch.
  • Úverová kalkulačka a kurzový lístok s menovou kalkulačkou.
  • V prípade akýchkoľvek otázok sú k dispozícii operátori cez online chat priamo v aplikácii.

Aplikáciu môžu používať všetci klienti Poštovej banky, ktorí majú zriadenú službu Internet banking. Funguje na operačnom systéme iOS od verzie 8.0 a vyššie, tak aj na OS Adroid od verzie 4.1. a vyššie.

Neprehliadnite

VÚB Mobil banking pridáva nové funkcionality

VÚB prináša vo svojej aplikácii zopár zaujímavých noviniek:
  • Jednou z nich je Rýchly zostatok,  ktorý si dokáže klient pozrieť bez toho, aby sa do aplikácie vôbec prihlásil. Stačí si jeho zobrazovanie povoliť v nastaveniach.
  • V hlavnom menu pribudla funkcia Scan & Pay, v rámci ktorej si môže klient vybrať, ktorý zo skenerov chcete použiť - QR kód, čiarový kód alebo IBAN. Platba cez appku je takto rýchlejšia.
  • Na prevod medzi svojimi účtami je možné využiť funkciu Na môj účet. Jednoduchým posunom prsta si vyberiete, z ktorého účtu chcete poslať peniaze na ktorý.
  • Možnosť zdieľať číslo účtu do SMS správy. Ocenia to tí, ktorí chcú poslať číslo svojho účtu sms-kou. Číslo účtu už nemusíte vypisovať ručne/kopírovať.
  • Na domovskej stránke pribudne každému prehľadný graf s použiteľnými prostriedkami na svojich bežných účtoch vrátane sporiacich účtov, povoleného prečerpania a kreditných kariet.
   17 02 appky VUB

Klientom, ktorí majú nastavenú automatickú aktualizáciu, sa nová aplikácia aktualizuje automaticky.
V prípade manuálneho nastavenia aktualizácie, si ju musia aktualizovať sami.  Nová aplikácia bude dostupná pre zariadenia s operačným systémom Android 4.1 a viac a iOS 9 a viac. Pre operačný systém Windows Phone nebude nová verzia dostupná.

Tatra banka prináša demo aplikáciu pre Microsoft Hololens

17 02 appky TABA   Tatra banka ostáva verná svoju imidžu inovátora a snaží sa byť stále o krok vpredu.
Okuliare Microsoft Hololens pre virtuálnu realitu nie sú bežnou záležitosťou. Ani v zahraničí, ani na Slovensku. Demo aplikácia Tatra banky pre virtuálnu realitu je ukážkou toho, ako môže vyzerať bankovníctvo o niekoľko rokov.
Aplikácia poskytuje základné  informácie o účte, prehľad pohybov na účte, možnosť zadania platby/ naskenovanie faktúry pohľadom na QR kód, Spending report.

Sprievodcu aplikáciou robí virtuálny asistent, ktorý klientom zároveň zanalyzuje ich výdavky a poradí im s ich s financiami. Appka sa ovláda hlasom a gestami. Záujemcovia si aplikáciu môžu vyskúšať na konferenciách Android a Windows Roadshow počas roka 2017.

Počas minulého roka Tatra banka zaradila do svojej mobilnej aplikácie niekoľko noviniek. Klienti banky v nej tak po novom nájdu prehľad majetku a záväzkov, prehľad svojich investícií v TAM fondoch, IBAN skener, aj kontakt na svojho bankára či call centrum Dialog Live.

Zaujímavé sú tiež nasledovné funkcionality:
  • Platobné tlačidlo, ktoré ponúka možnosť zaplatiť u obchodníka cez TatraPay. Ak klient nakupuje cez mobil, môže sa prekliknuť do aplikácie Tatra banka, zadať PIN a zaplatiť jednoduchšie (bez prihlásenia cez PID, heslo, kartu a Čítačku). Ak klient nakupuje na počítači, zobrazí sa mu na stránke TatraPay QR kód s platobnými informáciami, ktoré iba nasníma aplikáciou Tatra banka a potvrdí.
  • Asistent v zahraničí, ktorý na základe hrubej polohy poskytne klientovi informácie o poplatkoch za výber z bankomatov v danej krajine, informácie o aktuálnom kurze, informácie o limitoch na výber z bankomatov (v rizikových krajinách), aj kontakt zo zahraničia na call centrum DIALOG Live.
  • Tatra banka cez svoju aplikáciu ponúka klientom personalizované kampane, ako napríklad ponuky na predschválené aj nepredschválené produkty,  edukačné kampane atď.
Zdroj: Poštová banka, VÚB, Tatra banka, Foto: redakcia, Poštová banka, VÚB, Tatra banka