Platobné brány ako základný stavebný kameň

25.11.2022 (15:09)

Každý úspešný web by mal mať za sebou aj úspešnú platobnú bránu. Jej správny výber je prvým krokom, ktorý by mal byť uskutočnený. Prijímajte online platby priamo z bankových účtov svojich zákazníkov v celej Európe. Žiadne karty, žiadni sprostredkovatelia a žiadne zbytočné poplatky.


Čo je to vlastne platobná brána?

Laicky a jednoducho povedané, platobná brána je nejaká služba, ktorá spája internetový obchod s bankou, prípadne so spracovateľom platieb, overením prihlasovacích údajov transakcie, prostredníctvom webu alebo mobilu na uskutočnenie online platby. V konečnom dôsledku platobné brány teda zohrávajú veľmi dôležitú úlohu pri rozhodovaní zákazníka o kúpe.

Môže existovať možnosť, že podniky, ktoré sú najlepšie v oblasti elektronického obchodu zlyhajú práve pri poskytovaní bezproblémového používateľského rozhrania od košíka po pokladňu. Môžu prísť napríklad o poskytovanie populárnych spôsobov platby, z ktorých si môžu vybrať. Toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo zákazníci rušia nákup. Podľa štatistík inštitútu Baymard je priemerná miera opustenia nákupného košíka približne 68,61 %, ktorých 27 % sa pripisuje práve zlému procesu platby a osem percent sa pripisuje nedostatočným spôsobom platby.

Ako môže platobná brána zvýšiť vaše zisky?

Na túto otázku je hneď viacero odpovedí. Najzásadnejšou je však samotná kvalita platobnej brány ktorú si zvolíte. Pod kvalitou si však v tomto prípade musíme predstaviť rýchlosť, jednoduchosť, serióznosť, reputáciu a možnosť výberu. Všetky tieto faktory zásadné vplývajú na zisk z online nákupov.

Aké sú alternatívne spôsoby platby a prečo sú dôležité?

Alternatívne spôsoby platby, známe aj pod skratkou APM označujú formu platby, ktorá nie je vykonaná hotovosťou ale ani hlavnou značkou medzinárodných kreditných kariet. Do kategórie APM zaraďujeme všetky digitálne peňaženky, ako sú Google Pay, Apple Pay ale aj bankové prevody SEPA na Slovensku, iDEAL v Holandsku, Przelewy v Poľsku a POLi na Novom Zélande a v Austrálii.

Aby prišla odpoveď aj na otázku, prečo sú dôležité je nutné sa pozrieť na niekoľko štatistík. APM sú často bežnejšie, ako rôzne ďalšie špecializované platby. Ak sa pozrieme napríklad na nemeckých nakupujúcich, tak až 57 % z celkového opýtaného množstva uprednostňuje pri nakupovaní online PayPal. Toto je teda presne ten bod pre viaceré firmy, ktoré chcú prilákať nových zákazníkov. Ak by ste predávali online spotrebiteľom bez toho, aby ste akceptovali ich preferovaný spôsob platby, je to rovnaké, ako keby ste nechali peniaze pohodené na stole.

Výhody platieb cez otvorené bankovníctvo

Otvorené bankovníctvo má silný potenciál pre všetky firmy. Stojí na hlavných piatich bodoch, ktoré mu dávajú solídny základ. Tieto body sú nižšie poplatky, vyššia miera prijatia, personalizácia, vyššie miery konverzie a okamžité vyrovnanie. Nižšie poplatky v tomto prípade znamenajú napríklad odstránenie tretích strán z transakcie. Jedná sa najmä o poskytovateľov kariet, ktorý účtujú poplatky za prijatie platby kartou. Vyššia mierna prijatia tkvie v tom, že ako spoločnosť môžete prijímať platby od spotrebiteľov kdekoľvek v Európe. Pod pojmom personalizácia zasa rozumieme zisťovanie informácií o spotrebiteľoch. Jedná sa však o informácie, ktoré spríjemňujú ponúkané služby. Miera konverzie je preukázateľne lepšia pri správnom výbere platobnej brány a nakoniec okamžité vyrovnanie. V otvorenom bankovníctve putujú prostriedky rýchlejšie a je možné ich okamžite potvrdiť.

Ako si vybrať platobnú bránu pre váš e-shop?

Pri výbere vašej platobnej brány je dôležitá najmä kompatibilita vybraného riešenia so systémom, ktorý používate. Samozrejme, ak ste obchodník, tak pre vás hrá dôležitú rolu aj cena, ktorú budete musieť za platobnú bránu zaplatiť. Aj vďaka tomuto je vhodné si dopredu prepočítať koľko zhruba budete platiť pri priemernom objeme objednávok za mesiac. Pri výbere je samozrejme dôležitá aj bezpečnosť, spoľahlivosť, pokrytie a zákaznícka podpora. Ak sú teda všetky tieto podmienky splnené pri výbere tej vašej platobnej brány, tak gratulujeme, našli ste to, čo ste hľadali.


Zdroj: kevin.eu, Foto: Partners, burst.shopify.com