Pri rozhodovaní o nákupe je pre Slovákov dôležitá aj firemná zodpovednosť

12.09.2022 (17:25)

Až 62 % Slovákov je ochotných si za ňu aj priplatiť.

Približne polovica slovenských spotrebiteľov tvrdí, že pri rozhodovaní o nákupe je pre nich dôležitá firemná zodpovednosť. Až 62 % Slovákov je ochotných si za ňu aj priplatiť, a to zhruba o 5 % až 10 % viac. Slováci považujú meranie uhlíkovej stopy za zaujímavú ponuku pre držiteľov kariet. Toto riešenie sa páči 52 % Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Ipsos z februára tohto roka, ktorý sa pre firmu Visa uskutočnil na celkovej vzore 1 037 respondentov vo veku 18 až 65 rokov.

Výskum ukázal aj to, že ochrana klímy, uvedomelý prístup k manažmentu prírodných zdrojov a aktivity podporujúce miestne komunity sa stali všeobecne uznávanými princípmi zodpovedného života. Víziu aktívne sa podieľať na ochrane životného prostredia má dnes až deväť z desiatich Slovákov. Ovplyvňuje to aj ich vôľu prijať udržateľnosť v nakupovaní.

Takmer pätina Slovákov je ochotná plne prispôsobiť svoje správanie udržateľnejšiemu životnému štýlu. Najväčšiu skupinu, konkrétne 58 %, tvoria ľudia, ktorí sa snažia žiť udržateľne bez výrazných obmedzení. O niečo vyššie percento populácie, teda 62 %, je ochotné priplatiť si za produkty s pridanou spoločensky zodpovednou hodnotou.

Z výskumu tiež vyplýva, že Slováci sú veľkými priaznivcami svojho bezprostredného životného prostredia a miestnych komunít. Oceňujú stratégie CSR zamerané na lokálne prostredie. Väčšina Slovákov a Sloveniek, 82 %, chce vidieť, aký efekt má ich zodpovedné správanie v blízkosti svojho bydliska.

Respondenti očakávajú, že spoločenská zodpovednosť je súčasťou firemných hodnôt a od komerčných spoločností očakávajú v tejto oblasti uvedomelý prístup. „Hoci sú si spotrebitelia vedomí svojej zodpovednosti za udržateľnosť, radi to nechávajú na firmy. Najväčšie šance na úspech majú preto tí, ktorí načúvajú potrebám zákazníkov a snažia sa im zodpovedné správanie čo najviac uľahčiť či ich dokonca za to odmeniť,“ uviedla Ľubica Gubová zo slovenského zastúpenia Visa.
 
Zdroj: SITA, Foto: redakcia