Privátne bankovníctvo

Raymond Kopka
Logo UniCredit Bank
Pýtajte sa Raymonda Kopku, riaditeľa Private Bankingu v UniCredit Bank. Vaše otázky prijímame od 1. do 30. júna 2010.
  • 18.06.2010 - Poskytuje banka privátnemu klientovi aj iné ako finančné služby? 
    22.06.2010 - Privátny bankár je niečo viac ako bankár, je poradca, právnik, mediátor a psychológ. Zlomové okamihy v rodinách súvisia často s majetkom. Keď sa niečo vážne deje je vždy v hre aj majetok, či je to narodenie dieťaťa, svadby, rozchody, choroby, smrť... Majetkové pomery sú vysoko intímne a citlivé veci. Ak má takýto človek po ruke kvalitného privátneho bankára, ktorý sa stará o jeho majetok, je prvý v zozname ľudí, na ktorého sa klient obráti. Privátny bankár má vybudovanú sieť kontaktov, pozná právnikov, lekárov. Čo osobnejšie v pracovnom vzťahu ešte môže byť? Tomu sa hovorí networking - umenie spojiť klientov, keď je to pre nich prospešné, keď je to v ich záujme a samozrejme, keď s tým súhlasia. 
  • 17.06.2010 - Platí privátny klient vyššie poplatky za služby? 
    21.06.2010 - Existujúce portfólio služieb privátneho bankovníctva je charakteristické práve vysoko individuálnym prístupom ku klientovi a individuálnym riešením jeho finančných potrieb. Preto i cenník nie je zverejnený na internetovej stránke banky, keďže ku každému klientovi pristupujeme individuálne. 
  • 14.06.2010 - Komunikuje klient s jednym pracovníkom banky či s viacerými odborníkmi? 
    15.06.2010 - Komunikácia klienta s bankou funguje prostredníctvom svojho prideleného privátneho bankára, na ktorého sa môže klient kedykoľvek obrátiť a ktorý sa v plnej miere stará o kontakt klienta s bankou v rozsahu služieb, ako sme už spomínali. 
  • 11.06.2010 - Do akých produktov najčastejšie investujete?
    14.06.2010 - Finančná kríza priniesla do finančného sektora riziká, ale aj príležitosti. S tým súvisí i modifikácia existujúcich služieb pre klientov. V tomto období sme zo strany klientov pocítili najväčší záujem predovšetkým o stabilizáciu svojich investičných aktív. Záujem je aj o doplnkovú službu, ktorú je možné využiť najmä na diverzifikáciu investičného portfólia klientov a tým je práve investícia do rýdzeho zlata na Slovensku. Ako prvá banka na domácom bankovom trhu sme našim privátnym klientom umožnili sprostredkovať bezpečný nákup a úschovu rýdzeho investičného zlata na Slovensku cez špecializovanú firmu. Úschovu zlata ponúkame v trezoroch banky. Investícia do zlata nie je určená tým, ktorí majú záujem zbohatnúť ale tým, ktorí chcú ochrániť svoje bohatstvo. Dá sa skôr konštatovať, že táto investícia je určitou poistkou na horšie časy.

    Ďalšou zo služieb, ktorá je klientmi stále viac využívaná, je investovanie do umenia - „art banking“. V spolupráci s aukčnou spoločnosťou Soga tu na Slovensku, alebo cez UniCredit Private Banking Taliansko - s aukčnými sieňami Christie’s a Sotheby’s, ponúkame poradenstvo v investovaní do umeleckých diel.
  • 08.06.2010 - Ako sú chránené ich osobné údaje privátneho klienta? 
    10.06.2010 - Servis pre privátnych klientov je absolútne oddelený od bežnej bankovej siete, práve na tom sa zakladá jeden z prioritných cieľov – diskrétnosť, dôvera klientov voči banke a individuálny prístup. 
  • 07.06.2010 - Majú klienti privátneho bankovníctva väčší sklon k riziku investovania? 
    09.06.2010 - Každý klient má iné potreby. Na základe individuálneho rozhovoru s klientom, s ohľadom na jeho vzťah k riziku a zamýšľanému investičnému horizontu, či otázky bezpečnosti navrhne privátny bankár klientovi jednotlivé možnosti a riešenia. V súčasnosti je veľmi populárna investícia do fyzického zlata.
     
  • 04.06.2010 - Prečo je nutné venovať sa niektorým klientom v banke osobitne?
    07.06.2010 - Vysoko individuálny prístup ku klientovi, dôvera, diskrétnosť ako aj individuálne riešenie finančných potrieb je základným predpokladom úspešného privátneho bankovníctva.
  • 04.06.2010 - V čom spočíva nadštandardná starostlivosť o privátneho klienta? 
    07.06.2010 - Predovšetkým je to vysoko individuálny prístup, diskrétnosť a know-how veľkej finančnej skupiny, ktorá umožňuje ľahký prístup na medzinárodné trhy.
    Každý klient Private Bankingu má k dispozícii svojho bankára, s ktorým okrem bežných produktov a služieb, ktoré banka poskytuje klientovi, môže konzultovať všetky obchody. Privátny bankár mu poradí ako investovať kapitál aby sa čo najlepšie zhodnotil, ale aj ochránil pred znižovaním hodnoty majetku.
    Privátne bankovníctvo je zároveň aj rodinné bankovníctvo, preto za privátnych klientov považujeme aj rodinných príslušníkov bonitných klientov.
    Nie sú to len bankové služby, ktoré pre klienta bankár zabezpečí. Vieme sprostredkovať nákup novej nehnuteľnosti, zabezpečiť poradenstvo pri odpredaji firmy, zabezpečiť deti do budúcnosti. Uvedomujeme si, že naši klienti majú mnoho povinností, veľakrát nemajú čas venovať sa zbieraniu informácií. Na to majú svojho bankára, ktorý im vie poradiť. Osobitným privilégiom sú privátne účty klientov, ktoré sú v našom bankovom systéme vedené diskrétnou formou - prostredníctvom zakódovania, a prístup k nim má povolený len privátny bankár.
     
  • 03.06.2010 - Ako banka získava privátnych klientov? 
    07.06.2010 - Základ spočíva najmä v individuálnom prístupe ku klientovi, v diskrétnosti a v rozsahu poskytovaných služieb. Vzťahy medzi privátnym bankárom a klientom sú veľmi úzke a prekračujú až profesionálne hranice. I vďaka takýmto osobným vzťahom sa buduje spokojnosť a dôvera privátnych klientov, ktorá je často krát ďalším zdrojom nových kontaktov potenciálnych nových klientov Private Bankingu. 
  • 02.06.2010 - Akí klienti sú privátni. Musia mať istý objem peňazí? 
    04.06.2010 - Privátne bankovníctvo je poskytované klientom (fyzickým osobám), ktorí majú v banke aktíva minimálne vo výške 130 tis. EUR.  
Ďalšie témy v poradenstve