Slováci využívajú mobil banking hlavne na platby a prehľady

Autor: Mário Skyba
23.08.2017 (13:00)

Mobilné bankovníctvo sa šíri medzi zákazníkmi bánk na Slovensku veľmi rýchlo. Kým v minulosti si cez smartfóny často prezerali iba zostatky na účte či vyhľadávali bankomaty, dnes už vykonávajú aj prevody a majú radi svoje financie pod kontrolou.

Každý rok nová alebo aspoň vylepšená mobilná aplikácia s novými vychytávkami. Takto banky reagujú na zákaznícky dopyt po platobných či iných novinkách v online svete. Banky.sk oslovili viaceré banky na Slovensku, ktoré sú silné v mobilnom bankovníctve, aby sme zistili, ktoré ich aplikácie či novinky v nich sú najviac používané a aké trendy čakajú v najbližšej dobe v súvislosti s blížiacou sa platnosťou smernice Európskej Únie PSD2, ktorá má priniesť revolúciu najmä v platbách.

VÚB banka

Vo VÚB banke sú v internet bankingu najviac používanými funkciami zadávanie platieb spolu s platobnými partnermi. „Najčastejších príjemcov platieb si klient môže uložiť ako platobných partnerov a pri novej platbe tak nemusia nanovo zadávať číslo účtu,“ vysvetľuje užívateľskú hodnotu tejto funkcie Alena Walterová, hovorkyňa VÚB. Častou funkciou je tiež vytváranie a zmena trvalých príkazov a prehľad o pohyboch na svojich účtoch a kartách. Obľúbené sú aj výpisy k účtom či kartám, ktoré si môže zákazník z internet bankingu stiahnuť alebo poslať na email.

Tatra banka

Tatra banka, ktorá patrí medzi lídrov v internet a mobil bankovníctve, tvrdí, že najpoužívanejšie funkcie v jej internet bankingu sú prehľady účtov a pohybov a tiež platobné príkazy. „Veľmi často sú používané aj funkcionality ku kreditným kartám a klienti majú v obľube tiež spending report a prehľad majetku,” dodáva Zuzana Žiaranová, hovorkyna Tatra banky.

mBank

Klienti v internetovej banke mBank v mobile najčastejšie využívajú funkcie ako sú kontrola zostatku, kontrola histórie a zadanie domácej platby.

Ostatné oslovené banky sa k tejto téme nevyjadrili.

Neprehliadnite

Trend smerom k mobilu a bezpečnosti

Banky zhodne hovoria, že vidia trend intenzívnejšieho používania mobil a internet bankingu medzi zákazníkmi „Mobil banking zatiaľ využíva približne 20% našich klientov VÚB, ale záujem rastie, počas tohto roka sa ich počet zdvojnásobil,“ hovorí Petra Slafkovská, špecialistka pre elektronické bankovníctvo vo VÚB.
 
mBank tiež jednoznačne sleduje posun smerom k obsluhe financií cez mobilné zariadenia. “V roku 2015 to bola jedna štvrtina, v minulom roku to bola už jedna tretina a počas jedného až dvoch rokov predpokladáme, že polovica prístupov do banky bude prostredníctvom smartfónu alebo tabletu,” tvrdí Pavel Vlček, hovorca mBank.
 
Banky tvrdia, že aj kvôli blížiacej sa platnosti smernice PDS2, ktorá otvorí ich systémy aj tretím hráčom ako sú fintechy či IT giganti ako Google ci Apple, musia neustále inovovať. “Naše aplikácie a internet banking kontinuálne vylepšujeme, aj bez ohľadu na PSD2 a fintechy to vnímame ako príležitosť priniesť hodnotu klientom,” vysvetľuje Žiaranová. mBnk práve kvôli inováciám zriadila fond pomenovaný mAccelerator, ktorý bude investovať do nádejných startupov a využívať ich zaujímavé riešenia v oblasti finančníctva a kybernetickej bezpečnosti. VÚB tiež cíti, že rozvoj online bankovníctva je cestou budúcnosti – jej cieľom je naďalej prinášať viac produktov, ktoré si bude možné zriadiť online cez internet banking. „Evidujeme tiež, že čoraz viac klienti očakávajú kompletný servis pre svoje bankové produkty. Nie je to už len o základných funkciách ako je zadávanie platieb a sledovanie pohybov na svojich účtoch a kartách,“ dodáva Slafkovská.
Zdroj: VÚB, Tatrabanka, mBank, Foto: redakcia