Spotreba nealkoholických nápojov na Slovensku vlani vzrástla o 2 %

05.06.2019 (16:00)

Kolové nápoje sú na Slovensku jednotkou medzi sladkými nápojmi.

Spotreba nealkoholických nápojov (limonády, minerálne a stolové vody, džúsy, ľadové čaje a energetické nápoje) sa na Slovensku v minulom roku zvýšila o dve percentá. Rast ťahali predovšetkým minerálne vody a energetické nápoje. Naopak, limonády v spotrebe medziročne klesli o 2 percentá. Vyplýva to z údajov spoločnosti Nielsen.

Medzi limonádami majú najväčší podiel predaja kolové nápoje, a to na úrovni 64 %. „Tržby z ich predaja dosiahli 69 miliónov eur a ich objem medziročne vzrástol o 1,3 %,“ uviedla Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen. Dvojkou medzi limonádami je hroznová príchuť (11 %) a tretiu priečku v predaji limonád obsadila pomarančová príchuť (10 %).

Podľa údajov Únie európskych asociácií nealkoholických nápojov (UNESDA) Slovensko v ďalšej kategórii nealkoholických nápojov - v konzumácii bezkalorických nápojov stále zaostáva za európskym priemerom. “Na Slovensku bezkalorické nealkoholické nápoje tvoria iba 10 % predajov a záujem o ne v posledných rokoch rastie len veľmi mierne. V celoeurópskom priemere pritom bezkalorickým nápojom patrí už 24 % z celkových predajov,“ doplnila spoločnosť Nielsen. Najčastejšie volia bezkalorické varianty nápojov Briti (53 %) a Nóri (51 %). Slováci sa držia na najnižších priečkach v EÚ.

 
Zdroj: SITA, Foto: Brodie Vissers, Burst.shopify.com