Vianočné tržby e-shopov narástli o 7,7 %
Vianočné tržby slovenských e-shopov narástli aj napriek očakávaným poklesom pre dvojročnú pandémiu a nárast elektronického obchodovania.
Slovenské e-shopy zaznamenali nárast tržieb o 7,7 percenta. Informovala o tom spoločnosť Upgates v tlačovej správe.
„Keď zoberieme do úvahy vojnu v susednej krajine, zložitú vnútropolitickú situáciu a rastúcu infláciu, môžeme hovoriť o pozitívnom prekvapení. Nárast tržieb však zároveň naznačuje, že sa odvetvie elektronického obchodovania na Slovensku nepriblížilo v období rastu k naplneniu potenciálu tak, ako to bolo v Českej republike,“ komentuje výsledky obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates Martin Pech.
Podľa dát zaznamenali e-shopy pokles v predaji doplnkov do domácnosti, potravín a hračiek. Na druhej strane sa darilo e-shopom, ktoré predávajú kozmetiku, šperky a športové potreby. Spoločnosť Upgates na Slovensku zaznamenala pokles priemernej hodnoty objednávky o pol percenta. „Ide o prakticky zanedbateľný rozdiel, ktorý môže byť spôsobený aj štatistickou odchýlkou. Môžeme však usudzovať, že sa obsahy košíkov na Slovensku zmenšili,“ uzavrel obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates.
Zdroj: SITA, Foto: redakcia
Tweet
