Zamerané na online
Autor: Nina Kusá
18.08.2015 (15:00)
Po počítačových skrinkách prišli do našich domácností notebooky. V súčasnosti však prvé miesta v používaní patria ich nasledovníkom, ktorých nosíme po vreckách – smartfónom a tabletom. Banky na to reagujú - pozrime sa ako.
Vynovené weby
Konkurenčný boj medzi
bankami sa odohráva i v tom, kto má krajšiu, jednoduchšiu, zaujímavejšiu, či užitočnejšiu webovú stránku pre svojich zákazníkov. Niektoré banky vsadili na
interaktívnu formu, iné majú
klasický jednoduchý štýl. Počas posledných týždňov menili svoj dizajn a štruktúru webu:
ČSOB banka, VÚB banka a
Slovenská sporiteľňa.
„
Stránku sme vytvorili celkom nanovo. Predovšetkým by sme chceli, aby jej návštevníci rýchlo našli všetko, čo potrebujú. Tiež nám záleží na tom, aby bol obsah stránky pre ľudí zrozumiteľný, transparentný a aby sa vždy dozvedeli všetko o podmienkach ponúkaných riešení. Jednoducho - aby sa na nej cítili príjemne,“ povedal
Juraj Barta, riaditeľ marketingu a analýz trhu
Slovenskej sporiteľne.
„Je dôležité, aby webová stránka slúžila zákazníkom a návštevníkom stránky. Preto sme zjednodušili navigáciu, pripravili prehľadnejší obsah a stránku sme vylepšili aj novými funkcionalitami.“ hovorí
Peter Stopiak, vedúci oddelenia Marketing a elektronické médiá
VÚB banky.
Všetko je možné
Spolu s rastúcou popularitou smartfónov a tabletov na Slovensku rastie aj význam mobilného bankovníctva, ktorému sa
venujeme tento mesiac i v poradni. Cez mobil si Slováci najčastejšie kontrolujú stav účtu a pohyby na účte, ale i zadávajú platby.
„Dynamický rast zažívajú všetky mobilné služby, či ide o mobil banking, VIAMO alebo bezkontaktné platby telefónmi technológiou NFC HCE. Novinkou je aj služba Mobilný PIN, s ktorou sa pri prihlasovaní a platbách cez internet autentifikujete pohodlne a bez potreby prepisovať kódy z SMSiek,“ vysvetľuje vedúca oddelenia E-biznis vo
VÚB banke Mária Horecká.
Tatra banka ako prvá na Slovensku prináša prispôsobenie svojej bankovej aplikácie pre
inteligentné hodinky. Skontrolovať si zostatok na účte, či zoznam posledných platieb možno tak teraz aj cez
Apple Watch a hodinky s operačným systémom
Android Wear.
„Na základe štatistík vieme, že klienti najčastejšie používajú mobilné bankovníctvo na overenie zostatku a kontrolu pohybov a zrealizovaných platieb. Rozhodli sme sa preto využiť novinku v oblasti nositeľných technológií a opäť im výrazne zjednodušiť každodenné bankovníctvo. Hodinky podľa nás predstavujú dokonalý doplnok k mobilu alebo tabletu,“ vysvetľuje
Lukáš Mochňák, vedúci oddelenia podpory vývoja mobilných aplikácií a webov
Tatra banky.
Podľa slov
ČSOB banky rastie i záujem o online zriadenie produktov. „
ČSOB totiž už viac ako rok ponúka možnosť online objednania produktov prostredníctvom portálu Moja ČSOB priamo z pohodlia obývačky.“ Novinkou banky je teraz
Objednanie sa do pobočky online. Stačí, keď užívateľ vyplní formulár „
Osobná konzultácia“ na internetovej stránke
banky alebo v mobilnej aplikácii. Následne doň treba zadať
tému, ktorú chce v pobočke riešiť a vybrať si
pobočku, spolu s
dátumom a
časomstretnutia.
ČSOB v nadväznosti na to telefonicky kontaktuje klienta, potvrdí si s ním termín stretnutia a v určenom čase ho v pobočke
prednostne obslúži bez toho, aby čakal, kým sa dostane na rad.
Zároveň
ČSOB banka odomkla pre všetkých vybraný obsah známych médií, za ktorý si čitatelia za bežných okolností musia platiť. Prostredníctvom webstránky
Chcemtovsetko.sk dostanú užívatelia
bezplatne prístup k médiám od 17.8. do 30.8.2015.
„Veľmi pozitívne ohlasy verejnosti na poskytnutú službu s benefitom nás presvedčili zopakovať tento digitálny koncept a odomknúť verejnosti obsah online portálov opäť. Aby sme však danú službu ešte viac zatraktívnili a ponúkli jej čitateľom nový zážitok či skúsenosť, pripravili sme novú ponuku médií. Veríme, že nová skladba kvalitných slovenských portálov bude pre širokú verejnosť pridanou hodnotou“, popisuje kampaň
Juraj Štefanovič, PR špecialista
ČSOB.
Aj spoločnosť
VISA EUROPE prichádza s novou aplikáciou
Visa Travel Tools. Kdekoľvek ste, dozviete sa, kde sa nachádza bankomat, aké služby ponúka a či je jeho prevádzka časovo obmedzená. Aplikácia vám tiež ukáže aktuálny kurz voči vašej domácej mene. Ponúka možnosť zahrnúť aj poplatky, ktoré by mohli byť účtované vašou bankou. V prípade, že ste v zahraničí a stratili ste kartu, môžete pomocou aplikácie
bezplatne zavolať medzinárodnú Visa zákaznícku linku, kde môžete svoju Visa kartu zablokovať. Okrem toho, toto leto nájdete v aplikácii aj tipy na obchody, reštaurácie, tematické parky, či kultúrne ustanovizne v piatich európskych veľkomestách: Paríži, Miláne, Berlíne, Barcelone a Londýne.
Foto: Archív redakcie