Banky.sk

Bežné účty a balíky služieb

Jan Franek
Na Vaše otázky až do 26.2.2017 odpovedá Jan Franek, tlačový hovorca Fio banky.

Fio banka
Otázka:
30.03.2017 - Dobrý večer, chcem sa spýtať, či potrebujem IBAN na prevod peňazí z ČR do SR.
Odpoveď:
07.04.2017 - Áno, platba mezi ČR a SR je europlatbou a je teda nutné poznať IBAN.



Otázka:
21.03.2017 - Zomrela mi matka a ja som spoludisponent, ako môžem jej účet v banke zrušiť? Ďakujem.
Odpoveď:
07.04.2017 - Oprávnenie manipulovať s účtom zaniká vo chvíli, kedy zomrie jeho majiteľ. Celý účet totiž spadá do dedičského konania a právo s ním nakladať (vybrať peniaze, zrušiť ho apod.) má iba oprávnený dedič uvedený v uznesení spísanom v rámci dedičského konania. Zrušenie účtu v rámci dedičstva sme schopní vybaviť na ktorejkoľvek pobočke na základe uznesenia, ktoré už nadobudlo právnu moc (tzn. je potvrdené pečiatkou od notára s dátumom nadobudnutia právnej moci).



Otázka:
26.02.2017 - Dobrý deň, môže moja 16-ročná dcéra platiť kartou, ktorú dostala k detskému účtu vo vašej banke, aj cez internet? Ak áno, ako to môžem zrušiť?
Odpoveď:
27.02.2017 - Platobné karty ponúkame aj k detským účtom od 8 rokov a deti s nimi môžu vyberať z bankomatov, platiť v obchodoch aj na internete. Pokiaľ chcete čokoľvek z toho obmedziť, je možné znížiť limit karty pre danú kategóriu na nulu. Dospelý klient s aktívnym Internetbankingom to zrealizuje jednoducho online v aplikácii. Neplnoleté osoby ale majú len pasívne internetové bankovníctvo s možnosťou náhľadu, takže u nich je potrebné, aby zákonný zástupca zmenil limity na pobočke.



Otázka:
24.02.2017 - Poskytujete povolené prečerpanie hneď od začiatku, ako sa stanem vašim klientom? Ďakujem za odpoveď.
Odpoveď:
27.02.2017 - Povolené prečerpanie alebo kontokorent nie je automatickou súčasťou účtu. Ale je možné oň kedykoľvek požiadať buď na pobočke alebo online v Internetbankingu.



Otázka:
23.02.2017 - Odchádzam zo Zuna a rozhodujem sa medzi vašou bankou a Mbank. V čom sú vaše hlavné výhody? Ďakujem.
Odpoveď:
27.02.2017 - Máme účet bez poplatkov a nemáme žiadne podmienky. U nás nemusíte splniť mesačný obrat, aby ste mali platobnú kartu k účtu zdarma, ďalej u nás môžete ľubovoľne presúvať peniaze medzi všetkými svojimi účtami bez poplatkov a online. Zdarma ponúkame založenie i vedenie účtu, platby v eurách v rámci SEPA, platby v eurách i korunách mezi SR a ČR, platobnú kartu pre majiteľa účtu a ďalšiu osobu, prvý výber v mesiaci z akéhokoľvek bankomatu na svete, vklady a výbery na pobočke, alebo možnosť zvoliť si číslo svojho nového účtu.



Otázka:
21.02.2017 - Dobrý deň, čo všetko budem potrebovať urobiť, ak si chcem ku vám presunúť účet z inej banky?
Odpoveď:
24.02.2017 - Stačí prísť ku nám na pobočku s dokladom totožnosti a číslom svojho súčasného účtu. My všetko zariadime za Vás. Založíme Vám osobný účet bez poplatkov a nastavíme Vám na ňom trvalé príkazy a inkasá tak, ako to bolo na starom účte. A pokiaľ nám napíšete kontaktné údaje na inštitúcie, ktoré Vám posielajú platby, informujeme ich, že máte nový účet, aby si zmenili svoje platobné príkazy.



Otázka:
20.02.2017 - Je možné si otvoriť účet vo Fio banke na Slovensku, keď už mám účet v českej Fio banke?
Odpoveď:
22.02.2017 - Je nutné si vybrať a byť buď klientom slovenskej alebo českej Fio banky. Oboje možné nie je. V zásade máme v oboch krajinách identické produkty, ktoré sa líšia drobnosťami danými zákonom a odlišnosťami trhu. Hlavné výhody sú ale rovnaké: bezplatný účet bez podmienok, možnosť posielať peniaze medzi všetkými účtami vo Fio banke zdarma a online, alebo bezplatný platobný styk medzi ČR a SR.



Otázka:
20.02.2017 - Dobrý deň, potrebujeme s manželkou spoločný účet, ktorého budeme obaja rovnocenní majitelia - je také niečo možné?
Odpoveď:
22.02.2017 - Jeden účet pre viac majiteľov neponúkame. Vieme však niečo podobné. Jeden účet, ktorý má viac disponentov, ktorí k nemu môžu mať prakticky rovnaké práva. Každý majiteľ môže oprávniť ďalšiu osobu alebo viac osôb a umožniť jej tak účet prezerať alebo ho aktívne využívať cez internetbanking alebo ho dokonca kompletne využívať i na pobočke vrátane možnosti účet zrušiť. Tento model využívajú vo veľkej miere obzvlášť rodiny. Môžu mať totiž jeden účet, ktorý vzájomne zdieľajú, ku ktorému majú prístup a kde si vedú svoje rodinné financie. K účtu naviac získavajú 2 patobné karty pre oboch bez poplatkov. Plus si môžu zdarma zakladať ďalšie súkromné účty, kde si napríklad šetrí rodina na dovolenku, na Vianoce, atď. Všetky účty klienti prehľadne spravujú v Internetbankingu a môžu si medzi nimi prevádzať peniaze kedykoľvek a zadarmo.  



Otázka:
17.02.2017 - Dobrý deň, potrebujem kvôli hypotéke zmeniť banku. Čo sa stane, ak mi niekto pošle peniaze na starý účet a ten už nebude existovať? Poskytujú banky aj takú službu, že tomu človeku oznámia moje nové číslo účtu? Ďakujem.
Odpoveď:
22.02.2017 - Pokiaľ niekto pošle peniaze na účet, ktorý už neexistuje, peniaze sa mu automaticky vrátia. V rámci Kódexu mobility vieme previesť účet z inej banky k nám, pričom vieme na ňom nastaviť aj trvalé príkazy a inkasá tak, ako to bolo na pôvodnom účte a vieme tiež dokonca informovať protistranu klienta, že má nový účet, aby si zmenila svoje platobné príkazy. Stačí, aby klient vyplnil špeciálny formulár, kde uvedie presné údaje protistrany a my ju budeme informovať. Vždy ale klientom odporúčame, aby si túto zmenu radšej ešte sami overili, pretože nie všetky inštitúcie berú túto informáciu na vedomie, napríklad Sociálna poisťovnňa väčšinou žiada, aby jej to oznámil klient sám. 



Otázka:
15.02.2017 - Môžem vo vašej banke prevádzať peniaze v CZK bez poplatku zo Slovenska do Čiech, alebo bez poplatku sú len prevody v EUR?
Odpoveď:
17.02.2017 - Máme zázemie ako na Slovensku, tak aj v Česku. Preto slovenským klientom ponúkame nielen bezplatný platobný styk v EUR v rámci SEPA, kam patrí aj ČR, ale tiež platby v korunách do českých bánk



1 2 »
Ďalšie témy v poradenstve
Mali sme v poradenstve