Banky.sk
Otázka:
24.07.2015 - Prečo v susednom Česku majú už takmer všade samoobslužné kartové terminály, takže pri platení kartu nemusím pustiť z ruky – a na Slovensku je to zatiaľ výnimka?
Odpoveď:
27.07.2015 - V prvom rade je potrebné ozrejmiť si názvoslovie. Pod pojmom "samoobslužný terminál" je chápaný POS terminál, na ktorom celú transakciu vykoná platiaci zákazník sám, bez akejkoľvek interakcie obsluhujúceho personálu (napr. tankovacie automaty na čerpacích staniciach, parkovacie automaty, kiosky akceptujúce karty...).

Myslíme si však, že otázka smeruje k POS terminálom, ktoré sú "otočené ku platiacemu zákazníkovi". To znamená, že je na rozhodnutí obchodníka - ako terminál umiestni. POS terminály, ktoré máme v ponuke a poskytujeme obchodníkom, sú schopné takejto prevádzky. Pokiaľ ich obchodník umiestni na pulte tak, aby mal platiaci klient na ne dosah, môže zaplatiť klient aj samoobslužne – tak to má napríklad LIDL, Kaufland atď.

Bariérou môžu byť technické podmienky - na to, aby mohol byť terminál otočený na stranu platiaceho klienta a fungoval, ako je uvedené, je potrebné, aby ho mal obchodník softwarovo prepojený s pokladňou tak, aby sa suma z pokladne automaticky dostavala do POS terminálu. Toto je však v kompetencii obchodníka, a nie banky.

Doplňujúca informácia - bezkontaktné platby sú vždy samoobslužné. Takmer všetky naše POS terminály podporujú bezkontaktné platby.


vytlačiť článokposlať mailomspäť