Banky si účtujú poplatky aj pri online bankingu
Autor: Andrej Dorič15.08.2013 (07:00)
Úkony cez internetbanking sú zvyčajne zahrnuté v balíkoch služieb, ale nie všetky. Banky poplatky zdôvodňujú nákladmi na informačné technológie.
Pri internet bankingu majú banky poplatkovú politiku vymyslenú zvyčajne tak, že najčastejšie využívané operácie ako je napríklad zasielanie platby či zmena trvalého príkazu nespoplatňujú, ale nemej časté úkony majú za poplatok. Tak postupuje napríklad VÚB banka a ČSOB.
„Spoplatnené sú menej frekventované operácie vykonávané cez online banking, ktoré si následne vyžadujú zmeny v nastaveniach ako napríklad zrýchlená platba alebo zmena limitov na karte,“ informuje Zuzana Eliášová, hovorkyňa ČSOB Finančnej skupiny.
- Ako sa vyhnúť zneužitiu bankových údajov internetovými pirátmi
- VIAMO po dvoch mesiacoch funguje bez väčších problémov
- Poradňa-ako využívať internet a mobil banking
Aj správa internet bankingu niečo stojí
Banky tvrdia, že aj pri online operáciach majú isté náklady, a peto sú poplatky za ich využívanie namieste. „Za všetkými operáciami dostupnými cez internet banking stojí prevádzka veľmi zložitých informačných systémov a celé tímy odborníkov, s čím sú samozrejme spojené nemalé náklady,“ tvrdí Radovan Ako, manažér pre inovácie vo VÚB banke v našej poradni.
Na druhej strane Lukáš Tomis z online banky ZUNO tvrdí, že ich banka disponuje modernými internetovými a core-bankingovými systémami, preto jej s online úkonmi nevznikajú priame náklady, a väčšinu úkonov vôbec nespoplatňuje.
„Pri niektorých doplnkových službách (SMS Plus) po nastavení klientovi účtujeme prvý mesačný poplatok za danú službu, pretože tieto služby pre banku znamenajú dodatočné náklady,“ dodáva Tomis.
Prehľad bezplaných zmien a poplatkov vo vybraných bankách pri online bankingu si pozrite v nasledujúcej tabuľke.
Foto: BANKY.sk
Tweet