Aj internetové banky chcú byť bližšie ku klientovi – mBank otvorila Light Branch pobočku

Autor: redakcia
09.07.2015 (16:00)

Online banky sú na Slovensku zastúpené troma predstaviteľmi - Fio banka, mBank a ZUNO.
Napriek primárnemu zámeru poskytovať svoje služby cez internet sa niektoré z nich snažia priblížiť klientovi aj formou pobočiek či obchodných zastúpení.

Keď novú pobočku, tak digitálnu

Aktuálne má Fio banka aj mBank na Slovensku po 10 pobočiek, online banka ZUNO funguje úplne bez fyzických pobočiek.
mBank otvorila svoju jubilejnú desiatu práve tento týždeň.
Pre našich klientov je pobočka možnosťou, nie potrebou,“ hovorí Robert Chrištof, obchodný riaditeľ mBank pre slovenský a český trh. Výraznú expanziu pobočiek mBank – na rozdiel od Fio banky, ktorá chce do roka otvoriť ďalších 5 pobočiek – neplánuje, chystá sa však modernizovať niektoré z existujúcich.

SPÝTAJTE SA NA ČOKOĽVEK, ČO VÁS ZAUJÍMA O PLATOBNÝCH KARTÁCH!



15 07 mBank nova pobocka 1Nové obchodné miesto mBank sa udomácnilo v bratislavskom nákupnom centre Eurovea a je to prvá pobočka banky založená na digitálnych technológiách, ktoré majú zákazníkovi pomôcť zorientovať sa v ponuke banky.
Pobočka je vybavená LED obrazovkami, tabletmi, digitálnym bankomatom pre deti a oddelenou časťou pre poradenstvo.
Naše skúsenosti s doterajšími mKioskami v nákupných centrách ukazujú, že ľudia si popri bežných nákupoch radi vybavia aj potrebné veci vo svojej banke. Preto sme sa rozhodli rozšíriť možnosť osobného kontaktu s nami v podobe nového modelu pobočky, uvádza Robert Chrištof.

15 07 mBank detsky bankomatV pobočke si klienti vďaka terminálom s bezpečným pripojením na internet môžu zrealizovať akékoľvek transakcie aj v prípade, že so sebou nemajú svoj tablet či smartfón.

Ich deti si zatiaľ určite radi vyskúšajú vkladanie virtuálnej karty do bankomatu a zadávanie PIN kódu, či niektorú z hier, ktoré detský digitálny bankomat ponúka.

Kedy má pobočka pre klienta význam

Hlavným dôvodom otvárania pobočiek je pre online banky predaj a administrácia zložitejších finančných produktov, ako sú hypotéky či väčšie spotrebiteľské úvery. Klienti pri týchto produktoch uprednostňujú osobnú konzultáciu – získajú pri nej odpovede na všetky svoje otázky, preberú alternatívy a radi si tiež nechajú poradiť.
Klienti mBank si v pobočkách vedia zrealizovať všetky bankové operácie okrem hotovostných, primárne však majú záujem o mHypotéku a mPôžičku. Pobočky Fio banky klienti navštevujú hlavne za účelom založenia účtu. Zdeněk Kovář, hovorca banky tiež dodáva „Ďalej klienti využívajú investičné služby a úverové produkty – hypotéky a kontokorenty.”


Neprehliadnite

Novinky v internetových bankách

Koncom minulého roka uviedla mBank na trh novú bankovú aplikáciu pre Android smartfóny, krátko nato ju sprístupnila tiež pre operačný systém iOS. Ako uviedol hovorca Tomáš Palovský, banka aktuálne pripravuje túto aplikáciu pre Windows phone a očakávanou novinkou tiež bude zavedenie QR platieb.
Fio banka po tom, ako nedávno priniesla možnosť autorizovať platbu v Smartbankingu odtlačkom prsta, sa v tomto roku chystá ponúknuť medzi iným možnosť založiť si osobný účet úplne online s využitím kuriéra, ktorý klientovi dovezie zmluvu domov či do zamestnania.
Vladimír Michna, hovorca online banky ZUNO, informuje, že “nedávno spustili aplikáciu Kreditka pre Android, pričom ide o samostatnú aplikáciu na správu kreditnej karty. Čoskoro by mala byť klientom k dispozícii táto aplikácia aj v iOS verzii”.