Čo je to finfluencing?

Autor: redakcia
16.02.2024 (14:30)

Finfluencing je novodobý fenomén na propagáciu investičných produktov. Pozrite si čo tento pojem znamená, zaznamenané prípady i informáciu, aké to môže mať následky.

Finfluencing je zložený zo slova financie a influencer. Influencer je tvorca obsahu s vysokým počtom sledovateľov na sociálnych sieťach. A práve svojim sledovateľom zdieľa informácie o investovaní s cieľom predať produkt či službu.

Medzi známe prípady finfluencingu patrí influencerka Kim Kardashian, ktorú v USA sankcionovala americká komisia pre cenné papiere a burzu za propagovanie podvodných schém.
Na Slovensku v médiach zas rezonoval prípad Zuzany Plačkovej, ktorá robila reklamu spoločnosti Platon Life, ktorú Česká národná banka upodozrievala z pyramídovej hry.

Do ďalšieho prípadu finfluencingu bol zas zapletený Patrik Vrbovský alias Rytmus, ktorý propagoval firmu World Agency. Viac o prípade World Agency si prečítajte tu.

Prípadmi finfluencingu sa zaoberá Národná banka Slovenska, ktorá môže influencera propagujúceho podvodné schémy pokutovať a celý prípad môže mať trestnoprávnu doh­ru.
Odborníci na financie všetkým ľuďom odporúčajú, aby neverili zázračným receptom na zbohatnutie. Za vklad 100 eur získať výnos 3000 eur za pár dní, je jednoducho nezmysel.
Zdroj: NBS,