Slováci si vyberajú banku aj podľa výšky poplatkov

09.10.2012 (16:30)

Pri výbere či zmene banky Slováci zvažujú výšku poplatkov, správanie zamestnancov, výsledky banky či jednoduchosť prístupu k účtu. 

Pre 61 % Slovákov je najdôležitejším faktorom pri výbere banky výška poplatkov. V 49 % rozhoduje jednoduchosť ovládania bankového účtu. Pre slovenských bankových klientov je dôležitá aj dôvera v banku, ktorú pri jej výbere zohľadňuje 42 % z nich. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu pre direct banku ZUNO.

Prieskum sa tiež venoval dôvodom, pre ktoré sa klienti rozhodnú zmeniť svoju banku. Aj v tomto prípade hrajú hlavnú úlohu poplatky. Celkovo 72 % Slovákov by zvažovalo zmenu svojej banky v prípade výrazného zvýšenia poplatkov za služby.

“Je však dôležité poznamenať, že je rozdiel medzi úvahou nad zmenou banky a skutočným krokom,“ hovorí Andrea Vozníková, expertka na prieskum trhu v ZUNO. “Medzi najčastejšie dôvody, pre ktoré Slováci naozaj zmenia svoju banku, patria okrem zvýšenia poplatkov aj zlé finančné výsledky inštitúcie či neprofesionálne správanie jej zamestnancov.”

Z pohľadu komunikácie klientov s bankou je pre 88 % Slovákov kľúčová jednoduchosť a dostupnosť, preto preferujú kontakt s bankou prostredníctvom internetového bankovníctva.

Kvantitatívny prieskum CAWI realizovala agentúra NMS od 21. do 29. septembra 2012 na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie vo veku 18 – 65 rokov.

Neprehliadnite:
Slováci si v auguste brali viac spotrebákov
Slováci šetria najmä na "termiňákoch"
Slováci v 2.štvrťroku dali prednosť oddychu na Slovensku


 
Zdroj: Zuno bank, Foto: Ivan Sedlák