Slováci využívajú internetbanking viac ako Česi

Autor: Ľudovít Petržala
28.07.2011 (12:15)


Slovensko sa doťahuje v používaní internetbankingu na európsky priemer.

Internetbanking sa stal jedným z pilierov viacerých bánk. Banky môžu  na svoju stranu prilákať nových klientov pomocou rôznych nástrojov. Či už je to zlepšovaním bezpečnosti, interaktivity, jednoduchosti alebo počtom poskytovaných služieb.  O tom, že počet Slovákov využívajúcich bankové služby z pohodlia svojich domovov stále rastie, svedčia aj štatistiky z Európskeho štatistického úradu (EUROSTAT).

Podľa nich sa Slovensko doťahuje na európsky priemer. Ten je pre európsku dvadsať sedmičku na úrovni 36 % , pričom v rámci eurozóny je priemer 38 percent. S 33 percentami sme sa umiestnili na 18 mieste zo všetkých krajín Európy. Najviac internetbanking využívajú Nóri, kde to bolo až 83 percent, ďalej to boli Švédi, Dáni, Fíni a Estónčania. Ale zasa sme na tom lepšie ako napríklad Česi, ktorí mali o desať percent menej. Dostali sme sa aj pred Maďarov, Chorvátov a aj Španielov. Najbližšie sme boli k Írsku, kde internetbanking využíva 34 % populácie.

Podľa informácií, ktoré portálu BANKY. sk  poskytol hovorca Tatra banky, Boris Gandel, viac ako polovica ich retailových klientov preferuje internetbanking. A každoročne zaznamenávajú nárast o 20% klientov. O obľube internetového bankovníctva svedčí aj fakt, že direct banka ZUNO, ktorá začínala na Slovensku v decembri, odvtedy získala 18 000 klientov, pričom má len 3 pobočky a nové účty sa otvárajú predovšetkým cez internet.

Okrem prístupu k vlastnému účtu cez počítač je už takmer povinnosťou každej banky mať prostredie, ktoré bude prívetivé a bezpečné aj pre smartfóny. To predstavila ZUNO banka. A tak klienti, ktorí majú v iPhonoch Safari, smartfónoch Android, Symbian, Opera Mobile alebo IE Mobile, môžu pristupovať k účtom aj cez telefóny.

Jednou zo základných podmienok internetového bankovníctva je aj bezpečnosť a s ním už bezpodmienečné šifrovanie spojenia. Tu je asi najlepšou prístupovou metódou využívanie čipovej karty a jej čítačky. Tú zatiaľ ako jedinú poskytuje v základnom balíku len Tatrabanka. Jedným zo spôsobov, ako zabezpečiť zasa mobilné bankovníctvo je vytvorenie zoznamu účtov cez počítač a mobilom vykonávať bankové operácie, ktoré budú súvisieť s účtami uvedenými v danom zozname.

Pozri tiež:

Internet banking jednotlivých bánk
Banka Zuno získala počas šiestich mesiacov 18 tisíc klientov




Zdroj: EUROSTAT, Tatrabanka, ZUNO,