Bezpečnosť v Tatra banke stráži už aj hlasová kontrola
Autor: Andrej Dorič20.08.2013 (07:00)
Pri online bankingu vás banka chráni, ale aj overuje vašu totožnosť kódmi či heslami. Keď s bankou komunikujete telefónom tiež musíte dokázať svoju identitu podobne. V Tatra banke si vás preklepnú už aj podľa hlasu.
Už dva mesiace ponúka Tatra banka klientom jednoduchšiu identifikáciu pomocou hlasovej biometrie. Ide pri nej o to, že pri komunikácii s bankou nemusíte použiť čítačku ani kartu, ale stačí vám váš originálny hlas. Veci tak vybavíte rýchlejšie.
V banke si najprv musíte vytvoriť hlasovú vzorku, čo je v podstate nahrávka vášho hlasu. Tú si systém banky uloží do databázy a pri ďalšom telefonáte váš hlas už rozpozná softvér, pokiaľ sa vy rozprávate s operátorom.
„Overovanie prebieha počas bežnej spontánnej konverzácie s pracovníkom kontaktného centra. Nie je teda možné využiť pre overenie nahrávku hlasu klienta alebo vopred pripraveného dialógu,“ vysvetľuje bezpečnosť služby Juraj Bojkovský, riaditeľ odboru elektronických distribučných kanálov Tatra banky.
Postup a bezpečnosť pri hlasovej biometrii
|
Tatra banka zaviedla túto novinku, aby klientom umožnila riešiť bankové záležitosti iba cez mobil, bez zadávania hesiel. Hlasová biometria má mať vyššiu formu ochrany pre vás a pre banku vyššiu presnosť pri vašej identifikácii.
Problém môže nastať, keď ste na ulici v hluku alebo váš hlas je zmenený kvôli chorobe. Vtedy vás banka musí preveriť štandardne s využitím karty a čítačky.
Podľa informácii Tatra banky za dva mesiace fungovania tejto služby si už hlasovú vzorku urobilo viac ako 30 tisíc klientov.
Ostatné banky na Slovensku zatiaľ túto službu neponúkajú.
- Bezpečnosť online platieb ide na úrok komfortu
- Banky si účtujú poplatky aj pri online bankingu
- Ako sa vyhnúť zneužitiu bankových údajov internetovými pirátmi
Zdroj: Tatra banka, Foto: Ivan Sedlák
Tweet