Aj kreatíva zanecháva uhlíkovú stopu. 365.bank preto uprednostnila recyklovaný dizajn
08.12.2020 (16:10)Ekológia je trend, ktorým sa uberá čoraz viac značiek na Slovensku, ale aj vo svete. Jej dôležitosť si pritom uvedomujú i samotní zákazníci. Aj preto sa ekologický prístup stáva súčasťou procesov, produktov a neobchádza ani marketing. 365.bank s cieľom minimalizovať uhlíkovú stopu stavila na úplne iný prístup k tvorbe kreatívnych návrhov pre svoju digitálnu kartu. Namiesto vytvárania novej vizuality zvolila recyklovaný dizajn.
Pri elektronickej komunikácii a výmene e-mailov vytvára každý človek uhlíkovú stopu. Pri e-maile v štandardnej veľkosti je to 0,3 gramu CO₂, v prípade väčších príloh (videí alebo obrázkov vo vysokom rozlíšení) to môže byť až 50 gramov. Každý človek pritom pošle denne desiatky e-mailov. V marketingovej praxi je komunikácia a výmena väčších príloh pomerne bežná. Kedže žiť a pracovať ekologickejšie môžeme hoci aj malými zmenami v doterajšom správaní, pristúpila 365.bank spolu so svojou agentúrou Wiktor Leo Burnett k netradičnému kroku.
„Videá, tweety, shary, lajky aj práca na počítači produkujú denne množstvo ton emisií. A tak, keď sme mali navrhnúť novú digitálnu kartu pre ekologickú a paperless banku, nevyrábali sme nový dizajn. Namiesto toho sme vytiahli staré návrhy, rozdrvili ich, pospájali a vyrobili tak prvú digitálnu kartu na svete s recyklovaným dizajnom,“ hovorí Martin Motáček, Creative Director z agentúry Wiktor Leo Burnett.
- Dať sa celoplošne pretestovať je ochotných 56 % Slovákov. Na Vianoce chcú mať totiž viac slobody a stretnúť sa s najbližšími
- Šesť z desiatich ľudí siahne pre koronavírus pred Vianocami na finančnú rezervu
- Študenti majú horší prehľad o svojich úsporách než dospelí. Viac ako tretina nesporí
„Ekologické princípy sú dlhodobo súčasťou DNA značky 365. S týmto ohľadom dizajnujeme svoje produkty, nastavujeme procesy a takisto majú svoje miesto v rámci našej komunikácie. Ako banka sa tak snažíme poukázať na dôležitosť tejto témy, ako aj na fakt, že každý človek môže hoci aj malou zmenou svojho správania pomôcť našej planéte. Môže začať napríklad aj tým, že sa zriekne plastovej karty,“ uvádza Silvia Wenderlová, Head of Marketing v 365.bank.
Trišesťpäťka, ako digitálna a paper less banka, totiž pravidelne svojim spôsobom fungovania nevytvára taký nápor na životné prostredie. Všetky procesy klient vybaví v mobilnej aplikácii, banka pritom neplytvá papiermi či zmluvnou dokumentáciou. Navyše uvedením digitálnej karty, ktorá nemá fyzickú podobu a znižuje potrebu využívania plastov, šetrí 365 banka prostredie opäť o čosi viac. Kartu je možné aktivovať priamo v mobilnej aplikácii a potom ňou prostredníctvom mobilu alebo hodiniek platiť v obchodoch či vyberať hotovosť z bankomatov, ktoré podporujú bezkontaktné výbery. Je ideálna aj na internetové nákupy, pretože plní funkciu jednorazovej virtuálnej karty. Je tak nielen ekologická, ale hlavne zvyšuje bezpečnosť online nákupov.
(Tlačová správa)
Zdroj: 365.bank, Foto: 365.bank
Tweet