Dve tretiny vykonaných platieb sú bezkontaktné. Platiť môžete ešte bezpečnejšie – S HODINKAMI, už aj v Poštovej banke.

24.05.2019 (09:10)

Poštová banka prináša svojim zákazníkom, ako prvá banka s kamennými pobočkami, platbu pomocou hodiniek Fitbit a Garmin. Vďaka tomu ušetria čas pri pokladni a hlavne, zvýšia bezpečnosť svojich platieb. Platiť smart hodinkami a náramkami môžu zákazníci Poštovej banky už od 4. júna.


Podľa bankovej asociácie, počet platieb uskutočnených platobnými kartami na Slovensku neustále rastie, pričom bezkontaktnú možnosť platby ponúka až 82 percent z nich. Vo veľkom ju využívajú aj klienti Poštovej banky.Až 64 percent ich platieb je bezkontaktných. Najčastejšie takto uhrádzajú nákup v potravinách, bezkontaktne platia aj v reštauráciách či vo fast foodoch a v novinových stánkoch. Úhrady na spomínaných miestach tvoria viac ako 60 percent všetkých bezkontaktných platieb. Práve tí, ktorí si ich kvôli rýchlosti, pohodlnosti a bezpečnosti obľúbili, určite zaujme aj nový spôsob úhrady smart hodinkami.

Športovci a pracujúci rodičia medzi prvými

Podľa štúdie spoločnosti PwC z decembra 2018, pracujúci rodičia patria, okrem mladej generácie, medzi prvých, ktorí si osvojujú technické novinky. Napríklad v USA používa nositeľné technológie až 62 % rodičov a 77 % z nich sa vyjadrilo, že im uľahčujú výchovu detí. Zároveň patria k tým, ktorí sú často v časovom strese a riešia problém ako umožniť tínedžerom platiť bezpečne aj bez obavy, že stratia predplatenú kartu alebo hotovosť. Platby pomocou nositeľných technológií sú nielen riešením, ale zároveň dávajú rodičom prehľad o tom, kde a koľko ich potomkovia najviac utrácajú.

Nešportujte s peniazmi v ponožke

Aktívny životný štýl a dôraz na zdravie je čoraz väčšou súčasťou života Slovákov. Svoje zdravie sleduje a hodnotí ako dobré v priemere 86 % mužov aj žien. Každý sa však už aspoň raz stretol s tým, že pred alebo po športe potreboval niečo zaplatiť a nemal so sebou platobnú kartu či dostatok hotovosti. Podľa zahraničnej štúdie spoločnosti Visa, až 60 % respondentov by rado používalo možnosti platby cez inteligentné hodinky či náramky, kým sa venujú športu. Ďalších 71 % priznalo, že majú so sebou pri športe minimálne jednu možnosť ako zaplatiť a zhruba tretina má platobnú kartu či hotovosť ukrytú v ponožke alebo topánke. „Digitálne technológie výrazne ovplyvňujú náš život, ktorého súčasťou sú aj platby. Ich zjednodušením chceme zákazníkom ukázať, že aj nákupy môžu byť len malou zástavkou k ich ďalšej činnosti,“ dodáva Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.

Platba hodinkami je rýchla a bezpečná

Platba hodinkami je jednoduchšia ako platba mobilným telefónom. Vašu kartu máte jednoducho na ruke. „Dve tretiny platieb našich klientov, ktoré vykonajú platobnou kartou, sú bezkontaktné. Spustenie Garmin pay a Fitbit Pay im umožní pri nákupoch využívať najmodernejšie technológie. Som presvedčený, že so zvyšujúcim sa zastúpením inteligentných hodiniek, trend nárastu takýchto platieb ešte porastie. Budúcnosť bankovníctva už nie je len o smartfóne,“ vysvetľuje dôvody zavedenia služby Fitbit Pay a Garmin Pay generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.

Pre platbu hodinkami je dôležité zvoliť si typ, ktorý túto funkcionalitu podporuje. V prípade značky Fitbit sú to Fitbit Ionic, Fitbit Ionic adidas edition, Charge 3 Special Edition a Fitbit Versa. Ak ste fanúšikom Garmin, v tom prípade siahnite po modeloch Forerunner 645, Forerunner 945a sérii MARQ, Fenix 5 Plus séria, Vívoactive3 a D2. V oboch prípadoch je dôležité najskôr si stiahnuť aplikáciu do smartfónu, následne spárovať príslušné zariadenie, zadať 4-miestny kód a vyplniť údaje z platobnej karty. Služba je úplne zadarmo a údaje z jednej karty je možné využiť v troch rôznych zariadeniach. Platba v obchodoch je rýchla, keďže na hodinkách stačí stlačiť voľbu platby a priložiť ich do jednej minúty k terminálu.

Dôležité je mať hodinky na ruke, pretože potrebujú snímať frekvenciu tepu. V opačnom prípade by ste museli zadávať 4-miestny PIN, ktorý sa používa na autorizáciu platieb po 24 hodinách alebo v prípade, že ich zložíte z ruky. Týmto jednoduchým spôsobom môžete zaplatiť 10 nákupov, ktorých limit je rovnaký ako na platobnej karte. V prípade ďalších platieb treba hodinky synchronizovať s aplikáciou v telefóne. „Slováci sú k novým spôsobom platby skôr skeptickí a obávajú sa, aby neprišli o svoje peniaze. Platba inteligentnými hodinkami sa na prvý pohľad môže zdať rizikovou, ale opak je pravdou. Pri platení prichádza k tzv. tokenizácii – čo zjednodušene znamená, že hodinkami neprechádzajú skutočné údaje z karty, ale systém vytvára jedinečné číslo. Navyše, platby sú zabezpečené aj kódom, ktorý slúži na autorizáciu,“ uzatvára tému bezpečnosti Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.
Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 26 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 52 pobočiek, 190 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

(PR srevis)


 
Zdroj: Poštová banka, Foto: 365.bank