J&T BANKE narástol počet klientov aj zisk

02.04.2012 (15:00)

Ku koncu minulého roka narástol počet klientov J&T BANKY o viac ako 40%,

Slovenská pobočka J&T BANKY za rok 2011 upevnila trend rastu. Ku koncu roka narástol počet klientov o viac ako 40%, čistý zisk dosiahol 9,4 mil. EUR. Prevádzkový zisk vzrástol o 11%, najväčší nárast oproti porovnateľnému obdobiu zaznamenali výnosy z poplatkov a provízií vo výške 114%.

Kapitálová primeranosť za rok 2011 bola na úrovni 12,1%, voľná likvidita dosiahla 17,6 mld. CZK, čo vyplýva s auditovaných konsolidovaných výsledkov J&T BANKY.

 „Dôležitým míľnikom v histórii J&T BANKY na Slovensku v minulom roku bolo určite dokončenie a presťahovanie sa do nového hlavného sídla v River Parku, zavedenie benefitného systému Magnus pre klientov a v neposlednom rade to boli opäť nové bankové a investičné produkty, ktoré klientov oslovili natoľko, že ich počet narástol o viac ako 40%. Klienti aj s tým najnižším vkladom získavajú u nás kvalitný a komplexný servis privátnej banky, čo je pre mnohých klientov silný faktor, pri rozhodovaní sa, ktorej  banke zveria zhodnotenie svojich financií i dlhodobo.“ povedala Monika Céreová, riaditeľka slovenskej pobočky J&T BANKY na dosiahnuté výsledky. 

Objem klientských vkladov presiahol 583 mil. EUR, čo predstavuje nielen 9%-ný nárast oproti porovnateľnému obdobiu, ale zvýšila sa najmä stabilita a štruktúra vkladov. Zvýšil sa objem vkladov s dvoj a viacročnou duráciou, čo značí, že klienti majú záujem aj o dlhodobé zhodnocovanie majetku, pri vyššej úrokovej sadzbe. Objem pohľadávok voči klientom vzrástol len mierne, a to o 5%. Z hľadiska úverového financovania J&T BANKA participovala na projektoch v oblastiach hotelierstva, retransmisie či energetiky.

Výraznejší nárast čistého zisku ovplyvnila najmä nižšia tvorba opravných položiek, ktorá bola na úrovni 6,4%. Prevádzkový zisk banky dosiahol výšku 12,9 mil. EUR, pričom na jeho tvorbe sa podieľali najmä čisté úrokové výnosy, ktoré boli oproti porovnateľnému obdobiu pomerne stabilné a výnosy z poplatkov a provízií, ktoré vzrástli o 114%. Dôvodom nárastu bola vyššia aktivita pri obchodovaní s cennými papiermi. Išlo najmä o poplatky za predaj zlatých kovov, poplatky za spoluprácu pri emisiách podielových listov, či poplatky za zmenkové programy. Prevádzkové náklady zaznamenali nárast o 2%. Výsledok bol ovplyvnený rastom osobných nákladov o 12% a zároveň poklesom administratívnych nákladov o 1% a odpisov o 4,7%.

“Poslaním J&T BANKY je zabezpečiť komplexnú starostlivosť o majetok klienta. Z tohto dôvodu vytvárame kontinuálne množstvo nových produktov, či už priamo bankových alebo investičných, ktoré priamo reflektujú potreby klientov,“ vysvetľuje Andrej Zaťko, šéf obchodu J&T BANKY pre SR a ČR a člen predstavenstva. Podľa neho klientská základňa je pomerne stabilná a už prevažujú klienti so záujmom o dlhodobú správu aktív. "Našou snahou v roku 2012 bude všetky tieto ukazovatele ešte viac posilniť a priniesť ďalší rast spravovaných aktív v dvojcifernej hodnote,“ dodáva.

Pozrite si tiež:

Obchod za päť biliónov dolárov denne 
Reguláciou proti zlyhaniu regulácie 
S dlhopismi J&T sa už obchoduje

Zdroj: J&T BANKA, Foto: J&T BANKA