Microsoft kúpil hernú spoločnosť Activision Blizzard. Bude súčasťou metaverza

Autor: Peter Garnry, akciový stratég Saxo Bank, redakčne upravené
20.01.2022 (17:00)

Akvizícia firmy Activision Blizzard, známej najmä vďaka hre Call of duty, v hodnote 69 miliárd USD urobí z Microsoftu nielen tretieho najväčšieho hráča v hernom priemysle, ale je zároveň vnímaná ako dlhodobá stávka na metaverzum.

Akvizícia, ktorá výrazne prevyšuje hodnotu doteraz najdrahšej akvizície zo strany Microsoftu za 26 miliárd USD, ktorú zaplatil za LinkedIn v roku 2016, potvrdzuje jeho záväzok posilniť svoju pozíciu na trhu s počítačovými hrami. Začalo to Xboxom, pokračovalo akvizíciou Minecraftu a následne obchodom s výrobcom hier ZeniMax. Microsoft je najväčším hráčom v oblasti firemného softvéru, v odvetví, ktoré starne a jeho rast sa môže blížiť ku koncu pod vplyvom cloudových riešení a tiež presunu softvérov, ako sú Windows a Office, na model predplatného.

Spoločnosť Microsoft sa dlhodobo usiluje o popularitu a priazeň užívateľov. Tam pramenia jeho predchádzajúce snahy o internetový prehliadač, spravodajské stránky (MSN), Xbox, e-mail, no v týchto segmentoch dominovali obvykle iní veľkí technologickí hráči. Vyzerá to tak, že hry sú najlepšou cestou k užívateľom. Rovnakou cestou sa vydali aj Apple, Netflix a Google.

Activision Blizzard trpel väčšinu roku 2021 škandálom, ktorý otriasol aj jeho firemnou kultúrou. Vďaka tomu vyjde Microsoft táto akvizícia na menej, nakoľko ponúka aj príležitosť očistiť mediálny obraz hernej firmy. Activision Blizzard má tržby vo výške 9,1 miliardy USD s EBITDA maržou vo výške 42 %, takže akvizícia významnejšie neovplyvní vytváranie voľného cash flow v Microsofte, čo je výhodou pre jej akcionárov.
 
Zdroj: Saxo Bank, Foto: Matthew Henry, Burst.shopify.com