Microsoft má jedinečnú príležitosť vstúpiť do sveta sociálnych médií

Autor: Peter Garnry
26.08.2020 (10:55)

Americko-čínska obchodná vojna sa skôr či neskôr pretaví do novej studenej vojny. Ide o boj o technológie, ktorého dôsledkom bude vznik dvoch separátnych svetov na internete.

Po vyhrážkach Donalda Trumpa, že zakáže čínskej sociálnej sieti TikTok pôsobenie na americkom trhu, sa čínska materská spoločnosť ByteDance snaží zachrániť, čo sa dá z jej amerického biznisu.

Prvým návrhom bolo vyčlenenie aktivít v USA do samostatnej podnikateľskej entity. To by však neodstránilo hlavný problém, teda napojenie na Čínu. Americké tajné služby by s tým nesúhlasili.

O odkúpení aktivít TikTok v USA, Kanade, Austrálii a na Novom Zélande začal preto vyjednávať Microsoft. ByteDance si oceňuje svoje doterajšie pôsobenie v týchto krajinách na 50 mld. dolárov. Len v USA má TikTok 100 miliónov užívateľov.

Microsoft už realizoval v uplynulých rokoch niekoľko akvizícií mimo svojho hlavného biznisu. Išlo napríklad o kúpu spoločnosti Minecraft, či LinkedIn. Prebratie TikToku však môže byť pre Microsoft životne dôležité. Doteraz mu totiž chýbal v oblasti sociálnych a internetových médií kľúčový hráč. Prostredníctvom TikToku sa firma môže stať reálnym konkurentom pre Facebook a Google.

Akvizícia siete Instagram spoločnosťou Facebook bola pred niekoľkými rokmi hodnotená ako príliš drahá. Neskôr sa však ukázala zo strany Facebooku ako geniálny ťah. Aj kúpa TikToku môže byť pre Microsoft strategicky dôležitá. Firma by si tak zabezpečila relevantný podiel na rýchlo rastúcom trhu internetových médií.

m
 
Zdroj: Saxo Bank, Foto: Shopify Partners, Burst.shopify.com