Nápad pre 3 generácie štartuje už štvrtý ročník

07.11.2019 (15:00)

Záujemcovia o grant vo výške až 2 500 eur od Nadácie Poštovej banky môžu posielať svoje nápady, ktoré spoja niekoľko generácií, až do 12. decembra. Podmienkou je, aby projekt prepojil minimálne dve generácie a pomohol tak budovať medzigeneračné vzťahy, ktoré boli v minulosti samozrejmé. Nadácia Poštovej banky podporí programy z oblasti vzdelávania, športu, kultúry či sociálnej pomoci.

Keď vyhynú včely, zanikne aj ľudstvo. K takémuto katastrofickému scenáru však vôbec nemusí prísť. Ak sa podarí uskutočniť také projekty ako napríklad v Lučenci, kde vytvorili dve vzdelávacie včelnice pre včelárske krúžky pri školách. Cieľom bolo zapojiť tri generácie – malých včelárikov, lektora krúžku, rodičov detí, ako strednú generáciu, a najstaršiu generáciu dlhoročných včelárov. Na vybudovanie včelníc získalo Občianske združenie kRaj v Lučenci grant 1700 eur od Nadácie Poštovej banky v rámci minulého ročníka programu Nápad pre 3 generácie.

Ideou tohto úspešného programu, ktorý vstúpil do svojho štvrtého ročníka, je podpora komunitných projektov, projektov z oblasti vzdelávania, športu, zachovanie kultúrneho a prírodného dedičstva a sociálnej pomoci.

„Grant sme otvorili 29. októbra 2019. Žiadosti sa dajú posielať až do 12. decembra,“ konštatuje Hana Tarabová, správkyňa Nadácie Poštovej banky. Každý projekt môže získať podporu vo výške až 2 500 eur. „Okrem toho získa jeden z nich ešte špeciálnu prémiu. V januári bude za projekty hlasovať verejnosť. Projekt s najvyšším počtom hlasov získa navyše tisíc eur,“ dodáva Hana Tarabová. Celkovo rozdá Nadácia Poštovej banky až 30-tisíc eur. „Najväčšiu šancu na získanie finančných prostriedkov majú nápady, ktoré nebudú krátkodobé a určené len pre úzku skupinu ľudí,“ hovorí Hana Tarabová.

Vlani sa prihlásilo takmer sto záujemcov

Inšpirácia sa dá čerpať aj z minulých ročníkov. Vlani bolo prihlásených 94 projektov. „Podporili sme až 22 z nich,“ hovorí Hana Tarabová. „Veľmi pekným projektom bol napríklad Maják nádeje, zameraný na realizáciu tvorivých dielní pre rodiny v hmotnej a sociálnej núdzi,“ vysvetľuje Hana Tarabová. Vďaka podpore vo výške 1 100 eur tak môžu v Košiciach organizovať pravidelné tvorivé dielne, kde sa starší aj mladší naučia šiť, či vyrábať dekoračné krabičky. V obci Častkov s podporou vo výške 1 700 eur si zase obyvatelia mohli vybudovať malú tržnicu, kde môžu najmä deti zo škôlky a základnej školy predávať svoje výtvory, s ktorými im pomôžu rodičia aj starí rodičia. S podporou 2 600 eur môžu zase v Lednici zveľadiť areál hradu a historického ovocného sadu. Viac informácií o projekte Nápad pre 3 generácie Nadácie Poštovej banky nájdete na stránke www.pretrigeneracie.sk.
Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 26 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 50 pobočiek, 190 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

(PR servis)

 
Zdroj: Poštová banka, Foto: Poštová banka