Podvody v cestovnom poistení. Aké sú najčastejšie?

15.08.2019 (11:00)

Každý mesiac približne 700 klientov Allianz – SP hlási poistnú udalosť z dovolenky a presvedčia sa tak, že vycestovať do zahraničia bez cestovného poistenia sa neoplatí.

V letných mesiacoch zaregistruje najväčšia poisťovňa na trhu ešte zhruba o 20 percent škôd z dovoleniek viac. A hoci 1,70 eur za komplexné cestovné poistenie na deň po Európe je neporovnateľné s nákladmi v priemere 529 eur za jednu poistnú udalosť v cestovnom poistení, vždy sa nájdu dovolenkári, ktorí vycestujú bez poistenia. Iní sa snažia získať poistné plnenie, na ktoré nemajú nárok.

PLATBA EX POST SA NERÁTA

Poisťovacie podvody sa nevyhýbajú ani cestovnému poisteniu a Allianz – SP každý rok rieši prípady, kedy sa dovolenkári, ktorým vznikla škoda, snažia získať poistné plnenie neoprávnene. „Najčastejšie prípady pokusov o poisťovacie podvody sú, keď si dovolenkár uzatvorí cestovné poistenie až po vzniku škody, alebo poistenie zaplatí, až keď sa mu stane úraz či iná škoda,” vysvetľuje vedúca oddelenia kontroly a špeciálnych činností Allianz – Slovenskej poisťovne Jaroslava Zemanová. Platí pritom, že cestovné poistenie sa stáva platným až po zaplatení poistného. „Riešili sme prípad, keď istá spoločnosť organizovala pre svojich zamestnancov pracovnú cestu v zahraničí. Cestovné poistenie pre každého účastníka síce uzatvorila, ale poistné nezaplatila. Jeden z účastníkov na druhý deň dostal infarkt a bol prevezený do nemocnice, kde bol v kritickom stave niekoľko dní. Zistili sme, že príkaz na úhradu poistného bol banke zadaný až približne 2 hodiny po zavolaní záchranky. To znamená, že v čase vzniku škody poistenie nebolo platné. Navyše, poistník sa snažil zatajiť čas zadania príkazu na zaplatenie poistného, a aj času, kedy škoda vznikla. Náklady na liečenie, hospitalizáciu a prevoz pacienta na územie SR sme nemohli uhradiť,“ približuje jeden z prípadov J. Zemanová.

POISTENIE ZO ZAHRANIČIA AŽ PO 6-TICH DŇOCH

Inovatívnych prípadov, kedy sa dovolenkári snažia podvodne získať poistné plnenie z cestovného poistenia je viacero. Napríklad sa snažia uplatniť si storno zájazdu na základe vymyslenej choroby alebo uplatniť si liečebné náklady v zahraničí na základe dokladov vydaných na iné meno či uplatniť si fiktívne liečebné náklady na základe zneužitia cestovných dokladov. Nárok na poistné plnenie poisťovňa zamietla aj klientom, ktorí sa snažili zatajiť skutočnosti, ktoré sú vo výlukách alebo robia poistnú zmluvu neplatnou. „Stretli sme sa aj s prípadmi, keď si osoba uzatvorila poistenie v čase, keď už mala zdravotné ťažkosti alebo až keď bola v zahraničí. Ich nároky sme potom museli zamietnuť,“ vysvetľuje J. Zemanová.

Na uzatvorenie cestovného poistenia stačí pár minút, resp. pár klikov. Dovolenkár si ho najjednoduchšie a najrýchlejšie uzatvorí online, prostredníctvom smartfónu, tabletu či počítača cez webstránku www.allianzsp.sk. Cestovné poistenie je treba uzatvoriť ešte na území Slovenska, hoci aj tesne pred odchodom, napríklad z letiska. Pokiaľ by sme naň zabudli a poistenie si uzavrieme až v zahraničí, začína platiť ochranná lehota 6 dní a poistenie začína plynúť až po jej uplynutí.

Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s., pôsobí na slovenskom poistnom trhu už niekoľko desiatok rokov a je trhovým lídrom v poskytovaní vysoko kvalitných služieb a produktov. Patrí do poisťovacej skupiny Allianz Societas Europaea, ktorá spravuje zmluvy miliónov klientov v regióne strednej a východnej Európy.

(PR servis)

 

Zdroj: Allianz - SP, Foto: JoJo Chuk, Burst.shopify.com