Poštová banka uspela v českej PR súťaži Zlatý středník

10.09.2020 (10:25)

Projekt Poštovej banky “Zbohom Dress Code”, v rámci ktorého dala zamestnancom voľnosť v obliekaní, získal ocenenia aj v súťaži Zlatý středník. Česko-slovenská porota ho vyhodnotila ako najlepší projekt v kategórii interná komunikácia a employee engagement.

Na svoje konto si navyše pripísal ďalšie dve ceny - 3. miesto v kategórii Finančné služby a Top hodnotenie v kategórii Nízky rozpočet a jeho efektivita, za najlepšie využitie nízkeho rozpočtu v jednorazovej kampani.

Zlatý středník (Zlatá bodkočiarka) je československá súťaž, ktorá vyhodnocuje interné a externé firemné médiá a vyberá tie najlepšie komunikačné projekty. Tento rok ich bolo prihlásených vyše 400 a o tých najlepších rozhodla viac ako 80-členná porota zostavená z odborníkov z oblasti marketingu, komunikácie a PR. “Projekt zrušenia Dress Code v Poštovej banke bol jedinečný hlavne vo svojej komplexnosti a previazanosti cieľov HR, internej komunikácie, PR , ktoré doplnil aj zmysluplný CSR rozmer. To, že je oceňovaný aj za hranicami Slovenska je pre nás veľkou cťou a potvrdením, že téma podpory angažovanosti zamestnancov má medzinárodný rozmer a je inšpiráciou aj pre iné spoločnosti. Ocenenie patrí celému tímu odboru komunikácie a PR, ktorý sa od začiatku s nadšením podieľal na vzniku a realizácii myšlienky zrušenia formálneho oblečenia,“ hovorí Jana Jarošová, head of communications Poštovej banky.

Poštová banka, ako prvá finančná inštitúcia na Slovensku, zrušila Dress Code vo svojej centrále ešte v apríli minulého roku s presvedčením, že úspech firmy nestojí na kravatách a lodičkách. Na komunikovanie tejto novinky si zvolila netradičný nosič – bielu košeľu s potlačou správy o zrušení Dress Code. Tú si v deň oficiálnej rozlúčky s biznis oblečením oblieklo celé vedenie firmy. Generálny riaditeľ, odetý do tlačovej správy, oznámil zamestnancom túto novinu na internom evente ´Kafe s Andrejom Zaťkom´. „Som vďačný kolegom za tento nápad a hlavne za to, že sa im podarilo presvedčiť ma, aby nezostal iba na papieri. Výborná práca! Všetkým sa nám chodí v teniskách do práce lepšie,“ konštatuje generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko. Revolučná novinka na inovatívnom nosiči sa následne dostala aj k novinárom.

Takmer všetci zamestnanci prijali voľnosť v obliekaní s nadšením. V prieskume sa vyjadrili, že sa vďaka neformálnemu oblečeniu cítia pohodlnejšie, sú efektívnejší a cítia, že tento krok prispel k priateľskejšej atmosfére na jednotlivých oddeleniach.

Poštová banka si za zrušenie Dress Code ešte vlani odniesla aj cenu Európskej asociácie internej komunikácie FEIEA Grand Prix 2019 v kategórii Best Change Communication Strategy. Na výročnej súťažnej prehliadke tak zabodovala medzi TOP projektmi internej komunikácie firiem z celej Európy. Okrem toho získala aj bronz na EPICA AWARDS 2019 v Amsterdame, kde ceny za kreativitu v reklame udeľujú šéfredaktori z viac než 40 svetových časopisov a webov o reklame. Odborná porota tak rozhodla o tom, že Poštová banka je spoločnosťou, ktorá najlepšie komunikovala zmenu firemnej kultúry, konkrétne zrušenie Dress Code. O význame projektu, jeho prínose pre zamestnancov i samotnú banku, ako aj o inšpiratívnom rozmere pre ostatné spoločnosti svedčí aj víťazstvo v súťaži HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA 2019, kde sa projekt ´Zbohom Dress Code´ stal víťazom v kategórii Interná komunikácia. Zabodoval aj na Zlatom klinci 2019, odkiaľ si odniesol dve bronzové ocenenia – za kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov a za kreativitu v PR kampani

(Tlačová správa)
 
Zdroj: Poštová banka, Foto: Poštová banka