Poštová poisťovňa je v prvej TOP trojke na trhu

06.11.2019 (13:50)

Poštová poisťovňa si na svoje konto pripísala ďalší, historický úspech. V prestížnom ocenení ekonomického týždenníka TREND, TREND TOP 2019, v kategórii Poisťovňa roka, obsadila 3. miesto. Na silnom konkurenčnom trhu podstatne väčších poisťovní si v porovnaní s minulým rokom polepšila, keď sa z piateho miesta posunula do prvej trojky.

O víťazoch opäť rozhodli finančné ukazovatele jednotlivých poisťovní (rast trhového podielu, ziskovosť, návratnosť kapitálu a finančná stabilita). „Som hrdá na to, že naša poisťovňa získala 3. miesto v kategórii Poisťovňa roka. Obzvlášť keď o umiestnení rozhodli objektívne finančné ukazovatele. Teší nás, že sme v hodnotených kritériách dokázali predbehnúť oveľa väčšie poisťovne, čím sa potvrdzuje efektivita nášho business modelu, založenom predovšetkým na bankopoistení, jednoduchých a zrozumiteľných produktoch, v kombinácii s optimalizáciou a efektivitou prevádzkových nákladov,“ uvádza riaditeľka Poštovej poisťovne Zuzana Adamová. Medzi najlepšie poisťovne ju dostala predovšetkým rentabilita poistného. V tejto kategórii obsadila prvé miesto spomedzi všetkých spoločností.

Rok 2018 bol pre Poštovú poisťovňu úspešný najmä z pohľadu pokračujúceho rastu veľkosti poistného kmeňa a objemu predpísaného poistného. Tu dosiahla historicky najlepší výsledok od roku 2008, keď sa poisťovňa stala členom skupiny Poštovej banky. Výnosy z hrubého predpísaného poistného narástli o jedenásť percent, a to najmä vďaka produktom životného poistenia, ktoré stúplo o 12 percent na 14 miliónov eur. Neživotné poistenie rástlo o štyri percentá na 1,9 milióna eur.

Celkovo dosiahla Poštová poisťovňa za rok 2018 zisk vo výške 2,3 milióna eur. Ten však bol ovplyvnený aj rastom administratívnych nákladov o 12 percent či vyššími výdavkami na poistné plnenia vrátane zmien technických rezerv o desať percent.
Poisťovni sa dlhodobo darí prekonávať vplyvy negatívnych externých javov a tvrdého konkurenčného boja, predovšetkým však nízku úroveň trhových úrokových sadzieb a časté zmeny legislatívy. Napriek tomu sa Poštovej poisťovni darilo prinášať klientom užitočné služby a udržať si tak stabilné postavenie na trhu.

Poštová poisťovňa je nízko nákladová a zároveň vysoko efektívna spoločnosť, vďaka čomu dosahuje vysoký zisk v pomere k jej predpísanému poistnému. Orientuje sa najmä na predaj bankopoistných produktov k spotrebiteľským úverom a účtom. Jej produktovú ponuku vhodne dopĺňajú aj jednoduché produkty životného poistenia a poistenie nehnuteľnosti. „Predávame ich prostredníctvom širokej siete pobočiek Poštovej banky a Slovenskej pošty, za čo patri vďaka všetkým ich zamestnancom,“ dodáva Z. Adamová.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 26 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 50 pobočiek, 190 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

(PR servis)


 

Zdroj: Poštová poisťovňa , Foto: Sarah Pflug, Burst.shopify.com