Otcovia majú rovnaký rebríček hodnôt ako matky. Rozdiely sú najmä v trávení voľného času.
19.06.2020 (14:00)Chlapi prinášajú do rodinného rozpočtu viac peňazí, ale aj o niečo viac míňajú, a to najmä na benzinkách a za zábavu. Deti sú stále väčšou prioritou matiek. Pri príležitosti Dňa otcov, ktorý si pripomíname v nedeľu 21. júna, sme sa bližšie pozreli na rozdiely medzi mužmi a ženami v otázke hodnôt, financií a trávenia voľného času.
Poradie hodnôt je takmer totožné. Prvé dve priečky hodnotového rebríčka patria zdraviu a rodine. Obe pohlavia sa zhodli aj na tretej najpodstatnejšej súčasti ich života, a tou je partnerská láska. V jej tesnom závese sa nachádza pocit bezpečia a financie. Muži častejšie než ženy pripisovali väčšiu dôležitosť priateľom a záľubám. Ženy, na rozdiel od pánov, kládli väčšiu váhu na potrebu sebarealizácie.*
O niečo väčšie rozdiely však badať v spôsobe trávenia voľného času. Vo všeobecnosti platí, že rodičia ho majú málo, ale ak sa im podarí uvoľniť sa od pracovných povinností, 7 z 10 matiek sa vtedy venuje deťom, rovnaký počet otcov si radšej zapne počítač alebo televízor. Deti sú pre mužov až treťou voľbou voľnočasovej aktivity. Tí muži, ktorí sa vo voľnom čase v prvom rade venujú svojim deťom, ako druhú najčastejšiu aktivitu označili používanie počítača, ženy čítanie kníh. Ženy pri knihách oddychujú častejšie, chlapi viac ako ich partnerky relaxujú ničnerobením, pri cvičení alebo s priateľmi v podniku.
- 60 % Slovákov bude pre koronavírus dovolenkovať na Slovensku. Obavy z finančnej situácie pretrvávajú, no majú klesajúcu tendenciu
- Extrémy počasia sú čoraz častejšie. Na čo ešte sa máme pripraviť?
- K tejto kríze pristúpili investori rozumnejšie než k tej minulej
Kým ženy vlani utratili za oblečenie takmer 13,5 mil. eur, mužom stačilo nakúpiť si odevy za necelých 5,5 mil. eur. Počet transakcií, ako aj objemy platieb kartou svedčia o tom, že v predajniach s domácimi potrebami a stavebným materiálom sa zase realizujú častejšie páni. V reštauráciách a baroch utrácali obe pohlavia približne rovnako, ale za zábavu (kiná, stávkové kancelárie a iné zariadenia poskytujúce zábavu), minuli muži 4,5-krát viac ako ženy.
*Prieskum o postavení mužov a žien v rôznych oblastiach života od spoločnosti 2muse, realizovaný na vzorke 860 respondentov.
**Analýza Poštovej banky na základe údajov Eurostatu
(Tlačová správa)
Zdroj: Poštová banka, Foto: Matthew Henry, Burst.shopify.com
Tweet