Poštovej poisťovni sa vlani darilo. Tento rok ovplyvní daň z poistného
03.04.2019 (11:30)Poštová poisťovňa dosiahla v uplynulom roku zisk vo výške 2,3 milióna eur. Zastabilizoval sa tak na úrovni z roka 2017. Vyplýva to zo zverejnenej výročnej správy spoločnosti.
„Vlaňajšok bol pre Poštovú poisťovňu úspešný najmä z pohľadu pokračujúceho rastu veľkosti poistného kmeňa a objemu predpísaného poistného. Tu sme dosiahli historicky najlepší výsledok od roku 2008, keď sa poisťovňa stala členom skupiny Poštovej banky,“ konštatuje Zuzana Adamová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Poštovej poisťovne.
Výnosy z hrubého predpísaného poistného narástli o jedenásť percent, a to najmä vďaka produktom životného poistenia, ktoré stúplo o 12 percent na 14 miliónov eur. Neživotné poistenie rástlo o štyri percentá na 1,9 milióna eur.
Celkovo dosiahla Poštová poisťovňa za rok 2018 zisk vo výške 2,3 milióna eur. Ten však bol ovplyvnený aj rastom administratívnych nákladov o 12 percent či vyššími výdavkami na poistné plnenia vrátane zmien technických rezerv o desať percent.
- Skupina Poštovej banky, popri investíciách do modernizácie, zvýšila zisk aj výnosy
- Výtlky po zime = biznis pre autoservisy
- Ako si Slováci predstavujú svoj ideálny príjem?
Už teraz je zrejmé, že v roku 2019 sa nepriaznivo prejaví štátna regulácia. „Očakávame významný dopad dane z neživotného poistenia, ale už aj čiastočný vplyv zavedenia regulácie v oblasti nákladov na finančné sprostredkovanie a v oblasti ochrany klientov poisťovní od roku 2020,“ dodáva Zuzana Adamová.
Celkovo však bude hospodárska a finančná situácia poisťovne v roku 2019 závisieť od plnenia obchodnej stratégie skupiny Poštovej banky.
Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 26 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 50 pobočiek, 190 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.
(PR servis)
Zdroj: Poštová banka, Foto: Shopify Partners, Burst.shopify.com
Tweet