Založenie a zrušenie účtu

Lucia Gallo

logo Tatrabanka

Pýtajte sa Lucie Gallo, vedúcej oddelenia depozitných a poistných produktov Tatra banky. Vaše otázky prijímame od 5. do 31. augusta 2011.
  • 29.08.2011 - Akú výhodu má tzv switching alebo prenos učtu aj s trvalými príkazmi pred bežným zatvorením účtu?  
    30.08.2011 - Hlavnou výhodou využitia switchingu je, že banky všetky zmeny zrealizujú za Vás a nesú za správne nača-sovanie aj plnú zodpovednosť. Ak inkasná spoločnosť nemá s novou bankou dohodnutú spoluprácu o na-hlasovaní nových účtov na inkasovanie, musíte túto spoločnosť o zmene Vášho účtu informovať Vy, aby došlo k stiahnutiu platby zo správneho účtu. Presun účtu týmto spôsobom Vám teda prináša najmä komfort.
  • 26.08.2011 - Ako dlho môže trvať zavretie účtu, zrušenie debetnej karty a prenos 5 trvalých príkazov do inej banky? Ak ten čas prekročí do ďalšieho mesiaca zaplatím si aj za účet, ktorý už nevyužívam?  
    30.08.2011 - O zrušenie účtu môžete požiadať kedykoľvek v pobočke Tatra banky. Ak máte zadané na účte trvalé príkazy a inkasá, budú zrušené do troch dní od podania žiadosti za poplatok 2€/príkaz. Ak bola k Vášmu účtu vyda-ná aj platobná karta, zatvorenie účtu prebehne o mesiac, keďže toto je doba výpovednej lehoty platobnej karty. V takomto prípade vedenie účtu prechádza spravidla jedným spoplatnením, kedy je účet vedený už bez balíka služieb. Ak ste si požiadali o presun účtu v novej banke a celý proces teda beží na základe spo-lupráce pôvodnej a novej banky, bude Váš účet zatvorený najneskôr do konca mesiaca nasledujúceho po podaní žiadosti, čiže spravidla prejdete tiež jedným spoplatnením.

    TIP: Ak Vám vyhovuje práca v Internet bankingu, je pre Vás výhodnejšie zrušiť si trvalé príkazy a inkasá bezplatne sám/a cez Internet banking, v tomto prípade však nemôžete využiť službu Presun účtu, ktorú po-skytujú banky. Zadanie trvalých príkazov a inkás môžete následne realizovať v Internet bankingu alebo po-bočke v novej banke.
     
  • 22.08.2011 -  Ak mám v banke aj embosovanú debetnú kartu, kratšie ako jeden rok zaplatím niečo aj za jej zrušenie?
    24.08.2011 - Za zrušenie akejkoľvek platobnej karty vydanej k bežnému účtu kratšie ako rok Tatra banka účtuje poplatok vo výške 5 €. V prípade, že ste držiteľom karty dlhšie ako jeden rok, je jej zrušenie bezplatné.  
  • 22.08.2011 - Zaplatím pri rušení účtu aj za zrušenie internetbankingu? Koľko? 
    24.08.2011 - Zrušenie účtu ako aj zrušenie Internet bankingu sú úkony poskytované bez poplatku.  
  • 19.08.2011 - Ušetrím ak si trvalé príkazy zruším sám cez internetbanking? Koľko ma to bude stáť na pobočke? 
    22.08.2011 - Áno ušetríte. Zrušenie trvalých príkazov ako aj inkasných vzťahov cez Internet banking je bezplatné. Zrušenie trvalých príkazov a inkasných vzťahov pracovníkom banky je spoplatnené vo výške 2 € za príkaz. 
  • 19.08.2011 - Ako dlho bude trvať kým sa mi trvalé príkazy pri zrušení účtu prenesú do novej banky? 
    22.08.2011 - Čas je závislý od spôsobu, akým prenesenie účtu zrealizujete. Máte dve alternatívy:
    1. preniest si platby sám
    Platby si na novom účte nastavíte sám z pohodlia Vášho domova prostredníctvom Internet bankingu. Spô-sob, akým je možné preniesť platby na nový účet je nasledovný: postupne sa prihlásite do Internet bankingu na svoj pôvodný a následne nový účet a príkazy si zrušíte a nanovo nastavíte na novom účte. Po nastavení platieb svoj pôvodný účet jednoducho zrušíte na pobočke. V takomto prípade dĺžka trvania závisí od vás.
    2. využiť službu Presun účtu
    Požiadate o prenos príkazov z vášho pôvodného(starého) účtu novú banku. Vtedy bude presun zrealizovaný najneskôr do konca mesiaca nasledujúceho po podaní vašej žiadosti.
    Ďalej sa už nemusíte starať o presun jednotlivých trvalých príkazov a inkás, banky majú dohodnuté presné pravidlá, ktorými sa riadia a celý proces je v ich zodpovednosti. Treba však počítať s uvedeným dlhším ča-som prenosu, kedy máte otvorené súbežne oba účty a tiež poplatkami, ktoré si banky účtujú v zmysle svo-jich Sadzobníkov poplatkov.
     
  • 16.08.2011 - Ak si chcem zatvoriť účet, ktorý mám kratšie ako 1 rok vo vašej banke a mám 5 trvalých príkazov, je lepšie si účet zavrieť po ich dátume úhrady alebo je to jedno? 
    17.08.2011 - Zatvorenie bežného účtu môže prebehnúť kedykoľvek, bez ohľadu na vek účtu a nastavenie úhrady trvalých príkazov. Najdôležitejšie je, aby ste si nezabudli včas nastaviť alternatívny spôsob úhrady vašich platieb a nedostali sa následne do omeškania.
    Odporúčame preto zrušiť trvalé príkazy v Internet bankingu a následne zabezpečiť ich znovuzadanie na vašom novom účte. Zrušenie trvalých príkazov cez Internet banking je bezplatné. Ak následne požiadate o zrušenie účtu, nečakajú vás žiadne poplatky za vykonanie týchto úkonov.
    V prípade, že vám rušenie trvalých príkazov cez Internet banking nevyhovuje, môžete požiadať rovno o zru-šenie účtu. V rámci procesu zatvorenia účtu vám trvalé príkazy zrušíme automaticky za poplatok 2 € za prí-kaz.
    Taktiež je možné požiadať o presun účtu vašu novú banku formou Žiadosti o presun účtu. V tomto prípade zaplatíte prípadné poplatky, ktoré sa s týmto procesom spájajú. Hlavný rozdiel je v tom, že zodpovednosť za správne zrušenie a zadanie platobných príkazov nesú banky, nie vy.
     
  • 15.08.2011 - Aký účet by ste mi odporučili, ak neplatím kartou a chcem mať minimálne poplatky? 
    16.08.2011 - Výber účtu závisí od rôznych faktorov ako napríklad typu a počtu transakcií, ktoré preferujete; služby, ktoré využívate; produktov, ktoré v banke využívate okrem účtu a podobne.
    V Tatra banke ponúkame komplexný balík služieb Tatra Personal, ktorého cenu si viete znížiť viacerými spôsobmi, nie len platbami kartou. Ak využívate k účtu základné služby ako platobná karta (vo Vašom prípade predovšetkým na výbery z bankomatov), výpis z účtu poštou, prečerpanie na účte alebo využívate u nás aj iné produkty (úvery, vklady, účet podnikateľa), resp. má účet v našej banke aj Váš manžel/ manželka, je prevdepodobné, že práve účet s balíkom Tatra Personal bude pre Vás ideálnym riešením.
    Navyše, platenie platobnou kartou má mnoho výhod a môžete ňou v rámci balíka platiť neobmedzene.
    Ak ste pod formuláciou "neplatím kartou" mysleli, že platobnú kartu vôbec nepotrebujete, postačuje Vám e-mailový výpis (je bez poplatku) a na účte máte nízky počet transakcií, potom je možné, že by Vám stačil účet bez balíka služieb.  
  • 12.08.2011 - Priplatím si niečo, ak k účtu chcem viac ako jednu platobnú kartu?  
    15.08.2011 - Poplatky závisia vždy od typu účtu, ktorý u nás využívate. Ak využívate účet s balíkom služieb Tatra Personal, platobnú kartu pre majiteľa účtu máte poskytnutú v rámci balíka služieb a za každú ďalšiu platobnú kartu sa platí mesačný poplatok, ktorý je v súčasnosti vo výške 1 €. 
  • 10.08.2011 - Ušetrím na nejakých poplatkoch, ak si do banky privediem aj príbuzných?  
    11.08.2011 - V našej banke poskytujeme dve „rodinné“ zvýhodnenia v rámci balíka Tatra Personal:
    - ak má účet s balíkom Tatra Personal rodič aj dieťa do 15 rokov, účet pre dieťa je úplne zadarmo
    - ak majú svoj účet s balíkom Tatra Personal obaja manželia, obaja ho získavajú za zvýhodnený poplatok 2,50 €. Navyše, vďaka nášmu Programu odmeňovania si tento zvýhodnený poplatok môžu následne znížiť o 50 % alebo 100 %  
1 2 »
Ďalšie témy v poradenstve