Platby kartou cez internet vám banka ochráni

Autor: Andrej Dorič
14.11.2012 (07:00)

Pri platbách kartou cez internet banky dbajú na väčšiu bezpečnosť, keďže internetových zlodejov údajov je na sieti viac než dosť.  
 
Pri platbách debetnou alebo kreditnou kartou na internete môžu klienti ČSOB využiť službu „Zabezpečená internetová platba“ , ktorá podporuje protokol 3-D Secure . Toto zabezpečenie si môžete zadarmo aktivovať k svojej platobnej karte vo svojom internetbankingu. ČSOB tvrdí, že tento spôsob platieb kartou pri nákupoch v slovenských aj zahraničných internetových obchodoch patrí medzi najbezpečnejšie. 

Prakticky to fungujte tak, že každá transakcia sa u obchodníka, ktorý podporuje 3-D Secure protocol (na Slovensku je skoro každý) sa overuje jednorazovým SMS kódom, ktorý vám ČSOB zašle na mobilný telefón. “Službu môžete využiť pri oboch druhoch platobných kariet -MasterCard ako aj VISA,” dodáva Zuzana Eliášová, hovorkyňa ČSOB.

Ak máte kreditnú kartu v ZUNO banke môžete si vo svojom online bankingu vypnúť alebo zapnúťinternetové platby. „Kreditka je tak bezpečnejšia a klient má nad svojimi transakciami väčšiu kontrolu. Rovnakú funkcionalitu pripravujeme pre debetné karty,“ dodáva Lukáš Tomis, hovorca tejto online banky. 

Tatra banke si platbu kartou cez internet autorizujete tak, že z nej opíšete číslo, vaše meno a CV kód. Keď robíte prevody z účtu na účet, platobnú kartu musíte vložiť do špeciálnej čítačky kde napíšete vlastný PIN, sumu a čislo účtu kam platbu zasielate. 

Neprehliadnite:
Banky začínajú s vianočnými akciami na pôžičky
Úver s biľagom v registri je ťažšie dostupný
Porovnajte si kreditky
 



Pri neinformovaní sa sťažujete

Banka by mala informovať klienta o zmenách v bezpečnosti kariet rôznymi spôsobmi. Cez správy v internetbankingu, cez výpisy k účtu alebo SMS správami. “Napríklad aj pri platbách s kartou na internete dostane informáciu o možnosti, ako si môže platbu zabezpečiť pred možným zneužitím, ak nemáte aktívnu 3D Secure službu,” dodáva Eliášová. 

ZUNO banka využíva na informovanie klientov personalizovaný e-mail alebo správu v online bankingu.

Ak tak banka neurobí môžete prípadný problém s nerealizovanými platbami reklamovať a môžete byť úspešný. ČSOB každú reklamáciu posudzuje individuálne a berie do úvahy všetky okolnosti vzniku prípadného nároku na náhradu škody.

V prípade zamietnutia platby kartou sa môžete informovať o dôvode zamietnutia aj v ZUNO banke. „Nehrozí, že sa o zamietnutí dozviete dodatočne. Kartové transakcie sú schválené alebo zamietnuté hneď, keď klient uskutočňuje platbu kartou,“ vysvetľuje Tomis.

Aké sú najčastejšie reklamácie

V ČSOB riešia pri platbách kartami najčastejšie reklamácie z dôvodov nedodania služby alebo tovaru obchodníkom, nevydanie hotovosti z bankomatu, neúspešné dobitie kreditu na mobilnom telefóne či duplicitné zaúčtovanie platby u obchodníka.
Foto: BANKY.sk