Poštová banka potvrdila obchodnú stratégiu nárastom polročného zisku o takmer 15 %

07.08.2018 (09:17)

Poštová banka zlepšila svoje polročné hospodárenie. Za prvý polrok 2018 zvýšila čistý zisk medziročne o 14,75 % na 34,44 milióna eur. Nová obchodná stratégia, inovatívne produkty a služby, či zmena marketingovej koncepcie priniesli svoje ovocie.

Banka sa posilnila aj personálne, keď počet jej zamestnancov stúpol o vyše tristo na 1 362. Svoj biznis rozšírila aj vďaka novému konceptu špecializovaných pracovísk na vybraných poštách, ktorý predstavila banka začiatkom roka 2018.

Poštovej banke sa darilo najmä obchodne, keď zaznamenala rekordný medziročný nárast spotrebných úverov. Dosiahla nový míľnik, keď poskytla už celkovo miliardu retailových úverov. „Rast zisku potvrdil, že investície do nových projektov a produktov, rozširovanie a modernizácia pobočkovej siete, boli tým správnym krokom. Poštová banka si vďaka zmenám, ktoré sme v uplynulom období realizovali, upevnila svoje postavenie na trhu a tak môže svojim klientom prinášať vyššiu pridanú hodnotu,“ komentoval hospodárske výsledky predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.

Neprehliadnite
► Dovolenku vám môže predražiť aj stratený či poškodený kufor
►Ukradli vám telefón, prišli ste o peňaženku? Poisťovňa vám vašu stratu preplatí!
►Viete aké vírusy a baktérie sú vo vašej peňaženke?
Investícia do kúpy vlastného bytu už nemusí byť taká výhodná ako doteraz

Čisté úrokové výnosy banky stúpli v prvom polroku o vyše dva milióny na 82,2 milióna eur, a to aj napriek pretrvávajúcim nízkym úrokovým sadzbám, ktoré významne ovplyvňujú trh. Banka taktiež zaznamenala rast čistých výnosov nielen z poplatkov a provízií, ale aj z dividend. Nižšie náklady na poplatky a provízie rovnako ako vyššie personálne náklady sú aj dôsledkom zmien obchodného modelu so Slovenskou poštou. Jej pracovníci sa v rámci konceptu Banka na pošte stali od začiatku roka 2018 zamestnancami Poštovej banky a taktiež Banka integrovala do svojich štruktúr zamestnancov svojej dcérskej spoločnosti PB PARTNER, a.s.. Pod zlepšenie hospodárskeho výsledku banky sa podpísala aj nižšia čistá tvorba opravných položiek a rezerv.

Úvery a pohľadávky voči klientom presiahli celkový objem 2,25 mld. eur, vklady klientov predstavovali vyše 3,5 mld. eur. Ukazovateľ kapitálovej primeranosti Tier I, ako percento z rizikovo vážených aktív, bol na úrovni 17,73 percenta. Banka sa zameriava v tomto roku najmä na repozicioning. “Rast bilančnej sumy nie je pre banku v súčasnosti prioritou. Oveľa dôležitejšie je budovanie procesnej, technologickej podpory retailu a zvyšovanie kvality klientského servisu. Rovnako podstatné je pre nás udrdžať kvalitné portfóĺio a zvyšovanie prevádzkovej efektívnosti,“ dodal A. Zaťko. V spolupráci so spoločnosťou Google priniesla medzi prvými na Slovensku službu Google Pay. Úspech zaznamenala aj Dobrá pôžička s úrokom už od 5,5 percenta, či úvery na bývanie s úrokom už od jedného percenta ročne. Poštová banka vstúpila ako posledná na trh hypoték, kde sa snaží ponúknuť najvýhodnejšie sadzby na trhu. „Zvýšený záujem klientov o hypotéky, ktorý kulminoval najmä pred zmenou legislatívy v júni tohto roka prekročil naše najoptimistickejšie očakávania. Zvládnutie tohto náporu bolo pre nás ako nováčika na poli hypoték veľkou výzvou,“ povedal A. Zaťko.

Neprehliadnite
► Hypotéku si dnes fixujte na dlhšie obdobie
►  Bývajte v novom, vyjde to lacnejšie

Banka zároveň investovala do niekoľkých veľkých projektov. Jedným z nich je jej digitálny kanál – mobilná 365.bank, ktorú v súčasnosti testujú vybraní klienti. Digitálny biznis je jedným z pilierov, na ktorých bude skupina Poštovej banky stáť. Nákladovo aj personálne boli nesmierne náročné aj projekty na zabezpečenie legislatívy GDPR alebo PSD II.
Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 25 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 52 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.
(PR servis)
 
Zdroj: Poštová banka, Foto: Poštová banka