V roku 2021 ohlásila Poštová banka veľké plány. Čo to bude znamenať pre jej klientov?

28.10.2020 (09:30)

Značka Poštová banka bude pôsobiť už len na poštách. Pobočky preberie 365.bank, ktorá patrí do portfólia rovnakej bankovej skupiny. Banky.sk zisťovali, ako a či sa táto zmena dotkne aktuálnych klientov oboch bánk.
 

Posledné roky v Poštovej banke boli v znamení veľkých zmien

"Tradičná slovenská banka, ktorú si všetci spájajú so Slovenskou poštou, už nechce byť iba bankou pre dôchodcov. Plánuje osloviť nové cieľové skupiny, ktorým ponúkne zaujímavé produkty, novú komunikáciu a moderný vizuál. Prvou a najviditeľnejšou zmenou je jej nové oranžové logo, " tieto ciele prezentovala Poštová banka začiatkom roka 2017, keď sa definitívne rozlúčila so svojim modrožltým logom.

O pol roka neskôr, v lete 2017, ohlásila vstup na slovenský trh nová digitálna banka 365 banka, ktorá je odštepným závodom Poštovej banky. Pôsobiť mala výlučne v online svete, bez kamenných pobočiek. 365 banka stihla v krátkom čase priniesť svojim klientom moderné metódy platenia ako Google pay, Apple pay, Fitbit pay a Garmin pay.

Nová komunikačná stratégia i ponuka produktov priniesla Poštovej banke za posledné tri roky 150 000 nových klientov a vekový priemer nových klientov klesol o 10 rokov. Poštová banka už teda nie je len bankou pre dôchodcov. Svoje služby poskytuje nielen na poštách ale i v moderných pobočkách po celom Slovensku. No stále nie je bankou prvej voľby.

Prečo dochádza k ďalším zmenám

Aj keď Poštová banka zmenila stratégiu a logo, jej názov ju stále spája s poštou, ktorá bohužiaľ nie je vnímaná ako progresívna inštitúcia. Klienti, ktorí využívajú služby Poštovej banky na poštách sú prevažne z menších obcí. Naopak, digitálna 365 banka, ktorá od svojho vzniku získala už takmer 50 000 klientov má potenciál osloviť aj klientov z veľkých miest. A tam banka vidí veľký potenciál.

2020-10-28-PABK-365

S cieľom osloviť nové segmenty klientov mení celá banková skupina svoje doterajšie strategické smerovanie. Celá banková skupina bude pôsobiť pod názvom 365. vrátane pobočiek a dcérskych spoločností, pričom značka Poštová banka bude ďalej pôsobiť len na poštách.

Cieľom nového smerovania je vyťažiť ešte viac z potenciálu oboch značiek a rozvíjať ich - každú vzhľadom na špecifiká jej klientely. Od týchto plánov si sľubuje, že nová 365 banka sa stane bankou prvej voľby a osloví klientov najväčšej trojice bánk. Má ambíciu stať sa omnikanálová, to znamená, že rovnaké produkty budú dostupné v pobočke, v internet bankingu i v mobilnej apke, čo nie je bežná prax. Zvyčajne totiž banky na pobočkách ponúkajú najširšie portfólio produktov, v internet bankingu je ich menej a v mobilnej aplikácii najmenej.

Poštová banka ostane naďalej na pošte

Značka Poštová banka bude od 2.kvartálu 2021 pôsobiť výlučne len na pobočkách Slovenskej pošty. Klienti, ktorí zvykli využívať služby Poštovej banky na pošte, tak budú môcť robiť i naďalej. Poštová banka chce i naďalej využívať svoju výhodu najdostupnejšej banky na Slovensku. “Dostupnosť bola odjakživa najväčšou devízou Poštovej banky. Vďaka našej strategickej spolupráci so Slovenskou poštou máme násobne väčšiu, resp. najširšiu sieť kontaktných miest zo všetkých bánk. Spolu s jednoduchosťou a výhodnosťou našich produktov chceme osloviť cieľový segment klientov, ktorí uprednostňujú osobný prístup,“ vysvetľuje Andrej Zaťko, generálny riaditeľ skupiny Poštovej banky.

Pobočky preberie 365.bank a predstaví tu viacero noviniek

Klienti, ktorí využívali na správu svojich financií pobočky Poštovej banky (je ich 54 ), ich budú mať k dispozícii i naďalej. Pobočky však ponesú nový názov 365 banka. Aktuálni klienti Poštovej banky nebudú musieť meniť ani zmluvu s bankou, ani číslo svojho účtu kvôli servicingu (obsluhe) svojich doterajších produktov. Trišesťpäťka zároveň na pobočkách predstaví aj viacere digitálne prvky, ako aj nový, neformálnejší spôsob obsluhy klienta.

Ak by klient Poštovej banky chcel využívať niektoré produkty 365 banky (napríklad účet bez poplatkov), môže si ho zriadiť. Samozrejme, po zriadení účtu v 365 banke, môže klient využívať aj ostatné produkty 365 banky, sporiaci účet, Syslenie či úver.

Súčasní klienti 365 banky zas budú môcť využívať služby aj na pobočkách, čo v tejto chvíli nie je možné, keďže 365 banka pôsobí len v digitálnom prostredí. Pribudnú nové produkty, ako napríklad hypotéka a investovanie.

Zmeny sa dotknú aj sesterských spoločností Poštovej banky. Premenuje sa Prvá penzijná správcovská spoločnosť a Dôchodková správcovská spoločnosť Poštovej banky. Poštová poisťovňa zmení majiteľa a nebude už patriť do skupiny 365.

Klienti Poštovej banky na poštách

  • naďalej môžu využívať služby Poštovej banky na pošte
  • nemusia podpisovať novú zmluvu
  • nezmení sa im číslo účtu
  • budú i naďalej používať súčasnú mobilnú aplikáciu

Klienti Poštovej banky na pobočkách

  • naďalej môžu využívať služby na pobočkách Poštovej banky (ponovom 365 banky)
  • nemusia podpisovať novú zmluvu
  • nezmení sa im číslo účtu
  • naďalej môžu využívať súčasnú mobilnú aplikáciu
  • môžu si zriadiť bezplatný účet 365 banky a využívať produkty 365 banky
  • môžu začať používať mobilnú aplikáciu 365 banky

Klienti 365 banky

  • naďalej môžu využívať produkty 365 banky
  • naďalej budú používať mobilnú aplikáciu 365 banky
  • nemusia podpisovať novú zmluvu
  • nezmení sa im číslo účtu
  • môžu využívať služby na pobočkách

Zdroj: Poštová banka, 365 bank, Foto: Poštová banka