Poštová banka sa posilňuje o splátkový predaj

08.08.2018 (14:04)

Vďaka akvizícii spoločnosti Amico Finance, bude hneď štvorkou na trhu splátkového predaja

Skupina Poštovej banky robí ďalší krok na ceste v repozicioningu na slovenskom trhu. Už poldruha roka úspešne omladzuje svoju cieľovú klientelu, pričom svoj biznis stavia na dvoch stabilných pilieroch. V oblasti TRADIČNÉHO bankovníctva prináša na vyše 1 500 predajných miestach nové bankové produkty, doplnené o poistné produkty Poštovej poisťovne a investičné produkty Prvej penzijnej a Dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Na ceste za inováciami a novým klientom vystavala druhú – DIGITÁLNU banky - 365.bank. Treťou strategickou časťou bankovej skupiny sa stane čoskoro SPLÁTKOVÝ PREDAJ.

Na trhu splátkového predaja začne pôsobiť hneď ako štvrtý najsilnejší hráč. Vďaka nedávnej akvizícii spoločnosti Amico Finance nadobudne 11-percentý trhový podiel. „Splátkový predaj bude veľmi dôležitou súčasťou biznisu skupiny Poštovej banky. V čase rozvoja fintechových spoločností a nástupu technologických gigantov do bankového biznisu musíme myslieť na budúcnosť. Vstup do splátkového predaja je ďalším krokom na posilnenie postavenia Poštovej banky na trhu,“ hovorí Andrej Zaťko generálny riaditeľ Poštovej banky.

Neprehliadnite
► Dovolenku vám môže predražiť aj stratený či poškodený kufor
►Ukradli vám telefón, prišli ste o peňaženku? Poisťovňa vám vašu stratu preplatí!
►Viete aké vírusy a baktérie sú vo vašej peňaženke?
Investícia do kúpy vlastného bytu už nemusí byť taká výhodná ako doteraz

Amico Finance a.s. slovenská spoločnosť, ktorá pre svojich zákazníkov pripravuje osvedčené finančné produkty s dôrazom na kvalitný a ľudsky nastavený zákaznícky servis. Je pod dohľadom Národnej banky Slovenska s licenciou na poskytovanie spotrebiteľských úverov. Služby poskytuje výhradne pre najväčšieho maloobchodného predajcu elektroniky NAY, ktorý bol zároveň jej väčšinovým akcionárom. „Východisková pozícia s Amico je výborná, no máme tie najvyššie ambície. Z výhradného poskytovateľa splátkového predaja pre spoločnosť NAY sa chceme v oblasti spotrebiteľského financovania neskôr prepracovať na lídra na trhu. A to nie len v objeme obchodu, ale aj v kvalite zákazníckeho servisu, inováciách a užívateľskom zážitku,“ dodáva A. Zaťko. Kúpu spoločnosti Amico ešte musí potvrdiť schválením Národná banka Slovenska.

NAY a.s. sa predajom spoločnosti Amico Finance a.s. zo splátkového predaja nesťahuje, práve naopak. „Na to, aby sme našim zákazníkom poskytovali dobré finančné služby, nemusíme nutne splátkovú spoločnosť vlastniť. Spolupráca bude pokračovať naďalej a doplnkové služby ako poistenie, paušál na istotu a predĺženú záruku budeme naďalej zákazníkom zabezpečovať priamo v NAY,“ uvádza predseda predstavenstva NAY Peter Zálešák.

Neprehliadnite
► Hypotéku si dnes fixujte na dlhšie obdobie
►  Bývajte v novom, vyjde to lacnejšie
► Poštová banka potvrdila obchodnú stratégiu nárastom polročného zisku o takmer 15 %

Poštová banka pôsobí na slovenskom bankovom trhu štvrťstoročie. V druhom polroku 2018 sa jej čistý zisk zvýšil na 34,4 milióna eur, medziročne takmer o 15 %. Banka sa tento rok posilnila aj personálne, keď počet jej zamestnancov stúpol o vyše tristo na 1 362. „Rast zisku potvrdil, že naše investície do nových projektov a produktov, rozširovanie a modernizácia pobočkovej siete, boli správnym krokom. Poštová banka si vďaka zmenám, ktoré sme v uplynulom období realizovali, upevnila svoje postavenie na trhu. Ďalší posun nastane po spustení splátkového predaja a 365.bank,“ zhodnotil A. Zaťko.
Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 25 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 52 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.
 
Zdroj: Poštová banka, Foto: Ivan Sedlák