Otázka:
03.08.2009 - Môžem prísť o peniaze ak som cez internetbanking zadal nesprávne číslo účtu a odoslal platbu? Dokedy to musím stornovať?

Odpoveď:
04.08.2009 - Tuzemské platby sú vo VÚB spracované v niekoľkých denných dávkach (mimobankové platby), alebo okamžite (vnútrobankové platby). Pokiaľ ešte nedošlo k spracovaniu, klient má možnosť platbu priamo v internet bankingu zrušiť. V prípade, že platba už bola spracovaná, je potrebné aby klient požiadal o jej vrátenie. Banka na žiadosť klienta následné zabezpečuje sprostredkovanie vrátenia platby s bankou príjemcu, pričom príjemca musí s vrátením súhlasiť. Ak by s vrátením nesúhlasil, poskytneme klientovi jeho identifikačné údaje a následne už musí klient riešiť vrátenie platby priamo s príjemcom. Jedná sa o neodôvodnené obohatenie a klient môže vymáhať svoje peniaze napr. aj súdnou cestou. Zahraničné platby sú štandardne spracované a odoslané do zahraničia bezprostredne po zadaní, preto ich nie je možné stornovať. Klient musí platbu reklamovať, pričom platba je následne vrátená, väčšinou znížená o poplatok zahraničnej banky. Doteraz sa nám nestalo, že by platba nebola vrátená. Ak by klient zadal neexistujúce číslo účtu, platba by buď nebola vôbec spracovaná, alebo by sa z banky príjemcu vrátila späť.