Otázka:
07.04.2010 - Za akých podmienok si môžem presunúť účet? 
Odpoveď:
09.04.2010 - Spôsob presunu účtu je nastavený v dohode so Slovenskou bankovou asociáciou „Záväzný postup bánk pri presune bežného účtu“. Nová a stará banka spolupracujú tak, aby bol presun čo najplynulejší, bez neodôvodnených prieťahov. Ako dlho trvá, závisí od množstva, typu a parametrov platobných príkazov a od toho, či má klient záujem aj o zrušenie starého účtu.

V praxi to funguje tak, že klient vypíše Žiadosť o presun účtu, v ktorej definuje, čo chce „presunúť. Má dve možnosti: presunúť z pôvodného účtu iba všetky platobné príkazy alebo presunúť všetky platobné príkazy aj zrušiť účet. Žiadosť o presun účtu potom odovzdá buď v novej alebo v starej banke. Ak žiadosť odovzdá v novej banke, žiadosť musí byť notársky overená. Nová banka potom zašle žiadosť pôvodnej (starej) banke. Ak ide o bežný prípad, klient nemusí navštíviť starú banku.

V ojedinelých prípadoch sa však môže stať, že stará banka nemusí povoliť zrušenie bežného účtu, a to ak napríklad klient nemá voči nej vysporiadané záväzky, ak nemá správne vyplnenú žiadosť, alebo ak ide o účet s viacerými majiteľmi a nie všetci podpísali žiadosť o presun.