VIAMO po dvoch mesiacoch funguje bez väčších problémov

Autor: Andrej Dorič
06.08.2013 (07:00)

Posielanie peňazí cez mobil len zadaním čísla prijímateľa sa klientom bánk celkom páči, túto službu využívajú už desiatky tisíc zákazníkov.  
 
Tatra banka a VÚB banka zaviedli začiatkom júna novú online aplikáciu VIAMO, cez ktorú môžete posielať peniaze z mobilu na mobil bez zadávania účtu. BANKY.sk zisťovali ako sa táto služba uchytila medzi ich klientmi.

Tatra banka má viac ako 20 tisíc aktívnych používateľov tejto aplikácie, hoci podľa hovorkyne banky Maríny Smolkovej si ju stiahlo omnoho viac zákazníkov, ale nie každý ju využíva. Radovan Ako, manažér pre inovácie z VÚB banky prezradil, že od spustenia služby VIAMO ju už má viac ako 10 tisíc jej klientov.

Hoci cez tento kanál sa dajú prevádzať len obmedzené sumy peňazí objem prevodov stúpa. “Doteraz boli zrealizované prevody v objeme niekoľko stotisíc eur,” informuje Smolková z Tatra banky. Vo VÚB banke jeobjem prevádzaných peňazí nižší, ale aj tak presiahol stotisíc eur.

Problémy s platbami sú minimálne

Obe banky tvrdia, že od spustenia služby sa žiadne zásadné problémy nevyskytli s ňou nevyskytli. Radovan Ako však priznáva, že zaznamenali iba drobné problémy pri aktivácií služby, ktoré okamžite po upozornení od klientov opravili.

“Pri spúšťaní takto inovatívnej služby sa problémom jednoducho nevyhnete hoci služba bola veľmi dobre testovaná. Dôležité však je, že platenie cez VIAMO ide bezproblémovo a je na vysokej bezpečnostnej úrovni,” dodáva Ako. 

Neprehlianite:
Foto: BANKY.sk