Otázka:
03.02.2018 - Ak si chcem zrušiť účet, musím prísť na pobočku osobne?
Odpoveď:
07.02.2018 - Zrušiť účet je možné osobne na pobočke alebo zaslaním písomnej požiadavky s úradne overeným podpisom majiteľa účtu.
V prípade presunu účtu z jednej banky do druhej nie je potrebné kontaktovať starú banku, ak tam klient nemá iné produkty a služby, ako platobný účet s platobnými službami. Stačí ak klient príde do novej banky. Nová banka otvorí klientovi nový platobný účet a klient podpíše žiadosť o presun účtu. Ak má klient pri sebe aj výpis z účtu zo starej banky, nová banka pripraví a pošle informácie o novom účte aj všetkým inkasantom alebo platiteľom pravidelných platieb.
Presúva sa len účet a platobné služby (trvalé príkazy, súhlasy s inkasom a príkazy na úhradu/inkaso s budúcou valutou), automaticky sa zruší aj platobná karta a elektronické bankovníctvo. V prípade ostatných produktov a službe je potrebné , aby ich klient zrušil osobne. a služby si klient v starej banke zruší sám.
Stará a nová banka po podpise žiadosti s klientom spolu komunikujú, stará banka oznámi novej banke detaily platobných služieb, ktoré tam klient má.
