Aká je primeraná výška vreckového pre deti?
Autor: redakcia10.09.2019 (09:45)
Začiatok školského roka je tým správnym časom, kedy je vhodné začať s poskytovaním vreckového u detí. Aká je vhodná suma?
Aby si dieťa vybudovalo prirodzený vzťah k peniazom, je nevyhnutné ho k tomu viesť už odmalička. Popri rozhovoroch rodičov s deťmi o hodnote peňazí a ako s nimi narábať je pomerne efektívnym nástrojom, ako nadobudnúť zručnosti v oblasti finančnej gramotnosti, vreckové
.
Pre deti vo veku od 6 rokov až 10 rokov by sa mohla pohybovať výška vreckového v hodnote 3 až 5 EUR. Vreckové by malo byť poskytované v pravidelnom týždennom intervale.
U detí vo veku 11 až 15 rokov by výška vreckového mohla byť na úrovni 10 až 15 EUR. Vhodné je zriadiť deťom bankový účet a k nemu platobnú kartu. Rodič môže posielať dieťaťu peniaze priamo na účet a dieťa sa zároveň učí zaobchádzať s platobnou kartou. Rodič má okrem toho nepretržitý prehľad o tom, načo dieťa svoje vreckové míňa. Deťom v tomto veku je rovnako nutné vštepovať zásady efektívneho hospodárenia s peniazmi, najmä, dôležitosť tvorby finančnej rezervy minimálne vo výške 10% z týždenného vreckového.
- Prehľad všetkých detských účtov
- Študenstké účty - aké výhody ponúkajú?
- Prehľad všetkých účtov a poplatkov
- Toto sú štyri najčastejšie zlozvyky Slovákov pri sporení
Dieťaťu vopred vysvetlite pravidlá poskytovania vreckového, ako často ho bude dostávať a na čo ho môže míňať. Taktiež je vhodné vopred dohodnúť "postih", ak pravidlá poruší. Dôležité je vymedziť si pravidlá vopred, nemeniť ich a dodržiavať oboma stranami. Vreckové by nemalo byť naviazané na prospech v škole.
Pokiaľ dieťa túži po niečom finančne náročnejšom, je vhodné motivovať ho k tomu, aby si postupne na želanú vec odkladalo peniaze, prípadne sa s ním dohodnúť na spolufinancovaní takejto veci. Ide o to, aby dieťa pochopilo, že ak je niečo nad rámec jeho možností nemôže to mať hneď, ale môže si na danú vec postupne našetriť. Takto sa dieťa naučí aj šetriť, aj efektívne hospodáriť.
Zdroj: Slovenská banková asociácia, Foto: Shopify Partners, Burst.shopify.com
Tweet