Otázka:
08.07.2021 - Dobrý deň , stalo sa mi v Raiffeisen banke, že mi bankomat nevydal max. denný limit. Samozrejme na účte je dostatok peňazí . Po reklamácii v pobočke , zo mňa robili hlupáka, že systém ... stojím si za svojim, ak je denný limit napr.1000€ , vyberiem v pondelok , v stredu mi musí bankomat vydať 1000€ , samozrejme že je tam viac ako 1000€ a nič iné sa v ten den neplatilo, nemám s bankou žiadnu dohodu o minimálnom ponechaní na účte a pod... veľmi zlá skúsenosť.
Odpoveď:
09.07.2021 - Reakcia Tatra banky, materskej banky Raiffeisen banky na Slovensku:

Ku konkrétnemu prípadu sa nemôžeme vyjadriť, keďže sme viazaní povinnosťou zachovávať bankové tajomstvo.

Vo všeobecnosti však platí, že denný limit na karte je maximálna výška prostriedkov, ktoré môže klient sumárne využiť počas jedného dňa, pričom sa spočítavajú všetky platby kartou v kamenných obchodoch, všetky platby kartou na internete a všetky výbery z bankomatu počas jedného dňa (klient môže mať nastavené aj vlastné limity pre výbery hotovosti alebo platby cez internet, maximálne však do výšky denného limitu karty). To znamená, že ak klient má denný limit napríklad 1 500 eur, tak ak ráno zaplatil kartou za kávu a croissant 3,50 EUR a za obed 6,50 EUR, tak večer si môže z bankomatu vybrať sumu maximálne vo výške 1 490 EUR.

Denný limit na karte vo výške 1 500 eur neznamená, že klient môže počas jedného dňa využiť 1 500 EUR na nákupy na internete a súčasne 1 500 EUR na výber z bankomatu. To by bolo možné iba v prípade, ak by jeho denný limit na karte bol 3 000 EUR, hotovostný limit min. 1 500 EUR a internetový limit tiež min. 1 500 EUR.

Maximálny denný limit ako aj ostatné limity na debetnej karte je možné si nastaviť v rozsahu 0 až 2 000 EUR, a to prostredníctvom internet bankingu, aplikácie alebo v pobočke.