Digitalizovaný podpis zvyšuje bezpečnosť overovania klientov
28.02.2011 (09:45)Po skeneri dokladov prišla Tatra banka opäť ako prvá banka na Slovensku s inováciou, ktorá zvýši bezpečnosť každodenných bankových operácií a zvýši komfort klienta v pobočke.
„Sú inovácie, ktoré ocenia možno len tí aktívnejší klienti alebo tí, čo radi skúšajú novinky. Digitalizovaný podpis je však inováciou, ktorú by mal oceniť každý klient, lebo sa dotýka tých najzákladnejších bankových operácií realizovaných v pobočkovej sieti. Veríme, že klienti ho budú radi využívať“, hovorí Juraj Lipták, riaditeľ odboru riadenia pobočiek.
Doteraz si klient musel napr. pri zakladaní účtu vytvárať podpisový vzor podpisom na papier, ktorý následne pobočkový pracovník oskenoval v zázemí. Takýto sken bol uložený v bankových systémoch a slúžil na porovnávanie s podpisom klienta v dennodennom bankovníctve. Hlavným atribútom podpisu bol teda jeho vzhľad.
Digitalizovaný podpis zásadne mení pohľad na podpis ako taký. Vníma podpis ako jedinečnú charakteristiku každého z nás, ktorá sa mení a vyvíja v čase. Jej jedinečnosť spočíva v niekoľkých parametroch – rýchlosti akou sa podpisujeme, tlaku na podložku a mnohých iných. A práve tieto atribúty sníma digitalizovaný podpis vďaka špeciálnemu peru a tabletu. Vytvorením dostatočného počtu podpisov klienta technológia vyhodnotí prvky jedinečnosti každého jedného podpisu a pri každom ďalšom podpise ich dôsledne porovnáva. A čo je dôležité, s každým novým podpisom klienta v pobočke sa systém aktualizuje a vzorový podpis sa upravuje.
Vďaka digitalizovanému podpisu navyše nie je potrebné klienta dodatočne verifikovať, je možné používať jeden podpis na všetky klientske účty a zrýchli sa zadanie podpisového vzoru do systému s okamžitou platnosťou.
Zdroj: Tatra banka,
Tweet
