Európsky výbor pre ochranu údajov rozšíril zákaz týkajúci sa behaviorálnej reklamy spoločnosti Meta

02.11.2023 (18:25)

Európski predstavitelia pre ochranu súkromia rozšírili nórsky zákaz spracúvania osobných údajov spoločnosťou Meta na účely behaviorálnej reklamy na celý Európsky hospodársky priestor (EHP).

Informuje o tom portál Euronews. Európsky výbor pre ochranu údajov (EDPB) uviedol, že „naliehavé záväzné rozhodnutie“ nasledovalo po žiadosti nórskych úradov o prijatie opatrení. Spoločnosť Meta o rozhodnutí, ktoré nadobudne účinnosť budúci týždeň, informovali.

„Je najvyšší čas, aby Meta uviedla svoje spracovávanie (dát) do súladu a zastavila nezákonné spracovávanie,“ vyjadrila sa predsedníčka EDPB Anu Talus.

Behaviorálna reklama je, keď spoločnosti zacieľujú reklamy na základe online návykov osoby, ako je napríklad prehliadanie webových stránok. Európske všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) uvádza konkrétne podmienky, za ktorých môžu podniky spracúvať osobné údaje, a to zákonné povinnosti, záchrana niekoho života, verejný záujem či potreba mať na to „jednoznačný súhlas človeka“.

Tobias Judin z Nórskeho úradu na ochranu údajov uviedol, že zakročili proti nedostatku rešpektu spoločnosti Meta k zákonu.

Nórsky úrad uložil firme Meta pokutu milión korún denne s platnosťou od 14. augusta za cielenú reklamu. Toto rozhodnutie Meta napadla na súde.

V snahe neporušovať európske zákony Meta od novembra v Európe začne ponúkať používateľom jej platforiem Facebook a Instagram platenú možnosť bez reklám.
 
Zdroj: SITA, Foto: redakcia