Európsky výbor pre ochranu údajov rozšíril zákaz týkajúci sa behaviorálnej reklamy spoločnosti Meta
Európski predstavitelia pre ochranu súkromia rozšírili nórsky zákaz spracúvania osobných údajov spoločnosťou Meta na účely behaviorálnej reklamy na celý Európsky hospodársky priestor (EHP).
Informuje o tom portál Euronews. Európsky výbor pre ochranu údajov (EDPB) uviedol, že „naliehavé záväzné rozhodnutie“ nasledovalo po žiadosti nórskych úradov o prijatie opatrení. Spoločnosť Meta o rozhodnutí, ktoré nadobudne účinnosť budúci týždeň, informovali.
„Je najvyšší čas, aby Meta uviedla svoje spracovávanie (dát) do súladu a zastavila nezákonné spracovávanie,“ vyjadrila sa predsedníčka EDPB Anu Talus.
Behaviorálna reklama je, keď spoločnosti zacieľujú reklamy na základe online návykov osoby, ako je napríklad prehliadanie webových stránok. Európske všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) uvádza konkrétne podmienky, za ktorých môžu podniky spracúvať osobné údaje, a to zákonné povinnosti, záchrana niekoho života, verejný záujem či potreba mať na to „jednoznačný súhlas človeka“.
Tobias Judin z Nórskeho úradu na ochranu údajov uviedol, že zakročili proti nedostatku rešpektu spoločnosti Meta k zákonu.
Nórsky úrad uložil firme Meta pokutu milión korún denne s platnosťou od 14. augusta za cielenú reklamu. Toto rozhodnutie Meta napadla na súde.
V snahe neporušovať európske zákony Meta od novembra v Európe začne ponúkať používateľom jej platforiem Facebook a Instagram platenú možnosť bez reklám.
Zdroj: SITA, Foto: redakcia
Tweet
