Finančná správa skrátila proces autorizácie na svojom portáli

17.07.2018 (14:30)

Zjednotenie registrácie a autorizácie na portáli finančnej správy skracuje čas autorizácie z priemerných troch pracovných dni na niekoľko minút.




Prístup k elektronickej komunikácii na portáli finančnej správy je o niečo jednoduchší. Finančná správa totiž pri daňových subjektoch, ktoré konajú sami za seba, zjednotila registráciu a autorizáciu do jedného kroku, čím skrátila čas autorizácie na portáli. Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu alebo občianskeho preukazu s čipom tak získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.

Ako ďalej informuje finančná správa, doteraz trval proces autorizácie v priemere tri pracovné dni. Po zjednotení registrácie a autorizácie do jedného kroku vie finančná správa spraviť autorizáciu automaticky do niekoľkých minút. Keďže toto opatrenie sa týka tých podnikateľov, ktorí konajú sami za seba, dotkne sa najmä živnostníkov.
V prípade dohody o elektronickom doručovaní je však osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, upozorňuje finančná správa. Dôvodom je nevyhnutnosť overenia údajov uvedených v registračnom formulári. Aj v tomto prípade však pracovník na úrade už len potvrdí registráciu a systém subjekt zautorizuje automaticky.

Predpokladom pre automatickú registráciu je zaškrtnutie políčka „Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie“, ktoré je dostupné pri registrácii priamo v registračnom formulári. Finančná správa nasadila túto úpravu začiatkom júla ako súčasť prvej fázy redizajnu portálu finančnej správy. Cieľom opatrení je uľahčiť elektronickú komunikáciu s finančnou správou fyzickým osobám podnikateľom, ktorým vznikla od 1.júla povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky.
 
Zdroj: SITA, Foto: redakcia