Klienti dostávajú nevyžiadané úverové karty
08.03.2005 (00:00)Za neštandardný postup považuje Marta Černá z Fóra pre spotrebiteľov postup Tatra banky, ktorá už niekoľko mesiacov rozosiela vybraným klientom doporučenou zásielkou ponuku aktivovať si úverové VISA karty
Za neštandardný postup považuje Marta Černá z Fóra pre spotrebiteľov postup Tatra banky, ktorá už niekoľko mesiacov rozosiela vybraným klientom doporučenou zásielkou ponuku aktivovať si úverové VISA karty.
V liste sa okrem ponuky nachádzajú aj samotné VISA karty, ktoré si možno v prípade záujmu aktivovať v pobočke banky. Podľa Černej by mala banka klientov o nových produktoch najprv informovať a až v prípade záujmu im posielať kartu. Navyše banka podľa nej nemá právo žiadať klienta, aby jej nevyžiadanú poštu vrátil. Náklady, ktoré klientovi vznikli v súvislosti s výberom zásielky na pošte, by podľa nej mohli občania vymáhať súdnou cestou.
Na agentúru SITA sa v týchto dňoch obrátili dvaja občania, ktorí takúto zásielku dostali a ktorých mená má agentúra SITA k dispozícii. Sťažujú sa, že ich Tatra banka takýmto spôsobom obťažuje. "Bez toho, aby sa banka informovala, či o tento produkt mám záujem, zaslala mi kartu, a to doporučene," sťažuje sa klientka. Nepáči sa jej, že ju banka oberá o čas, pretože si po zásielku s reklamou musela zájsť osobne na poštu, uviedla klientka Tatra banky. Približne o týždeň dostala bežnou poštou ďalšiu zásielku s PIN ku karte. Zamestnanci banky ju o niekoľko dní telefonicky kontaktovali a pýtali sa, prečo na ponuku nereaguje. Keď povedala, že o produkt záujem nemá, vyzvali ju, aby kartu vrátila v pobočke.
Na doručenie reklamy doporučenou zásielkou sa sťažuje aj ďalší z klientov banky. "Mám šťastie, že odnedávna mám trvalý pobyt v Bratislave. Inak by som musel ísť po zásielku na východné Slovensko. Informácia banky o jej produkte by ma stála dva dni času a viac ako tisíc korún na cestovnom," dodal. Hovorca Tatra banky Roman Začka pre agentúru SITA uviedol, že banka "priebežne využíva na oslovovanie svojich klientov viacero inovatívnych spôsobov, z ktorých nie všetky sú bežné na Slovensku, v zahraničí sú však obvyklé. Nejde o reklamu, ale o reálny produkt, ktorý je určený iba vybraným klientom." Je plne na rozhodnutí klienta či ponuku využije alebo nie a podľa Začku banka nikoho nežiada, aby kartu vrátil. "Mrzí nás, ak to niekoľkým nevyhovuje, avšak týmto spôsobom sme doteraz ponúkli kreditnú kartu niekoľkým tisíckam klientov, ktorí zareagovali pozitívne" povedal.
Banka zvolila doporučené zasielanie, aby sa karta skutočne dostala do rúk konkrétnemu klientovi a predišlo sa tak možnému zneužitiu neaktivovanej embosovanej karty.
©2003, Autorské práva SITA a.s. Všetky práva vyhradené.Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. je výslovne zakázané.
Tweet
