Klienti online bánk sú aktívnejší v odporúčaniach

31.07.2012 (17:45)

Klienti direct bánk odporučia svoju banku priateľom a známym skôr ako klienti kamenných bánk.  

Slováci dajú často pri výbere banky na odporúčania priateľov či známych. Banky preto pochopili, že ústna reklama od klientov je dôležitá.

Májový prieskum  agentúry GfK, ktorý robila pre Zuno banku, zistil, že Slováci radšej odporučia svoju internetovú banku priateľom a známym ako svoju kamennú banku. 

Agentúra merala takzvané NPS (Net Promoter Score) na základe úrovne spokojnosti  klientov s bankovými službami a pravdepodobnosti odporučenia banky ďalším.   NPS rozdeľuje klientov do 3 kategórií - podporovateľov, pasívnych klientov a odporcov. Výsledkom prieskumu je skóre medzi -100 a 100, ktoré je kalkulované odčítaním počtu odporcov od podporovateľov z celkovej vzorky klientov príslušnej banky.
 
Spomedzi direct bánk na Slovensku získala najvyššie NPS skóre 32 direct banka Zuno.  „Výsledky boli dokonca lepšie medzi tými klientmi, ktorí využívajú Zuno ako banku prvej voľby,ʺ hovorí Oyvind Oanes, člen predstavenstva Zuno zodpovedný za marketing. Na Slovensku táto online banka dosiahla skóre 71.


Prieskum ukázal, že všetky internetové banky získali v priemere pozitívne NPS  +32, čo znamená, že majú  viac podporovateľov ako odporcov.   Všetky kamenné banky zapojené do analýzy  získali v priemere NPS skore -28. 

Kvantitatívny CAWI prieskum NPS uskutočnila pre Zuno banku agentúra GfK v máji 2012 na vzorke respondentov vo veku 25 – 49 rokov stredého či vyššieho vzdelania, ktorí aktívne využívajú internet. Respondenti hodnotili banky, ktorých služby aktuálne využívajú.

Pozrite si tiež:
Splatenie úveru banka nemusí vždy oznámiť
Platba kartou do zahraničia je lacnejšia
Záloha za dovolenku mimo EÚ môže byť dosť drahá

 
Zdroj: Zuno bank, Foto: Ivan Sedlák