MasterCard Europe rastli transakcie aj ku koncu roka

04.02.2011 (12:00)

V poslednom štvrťroku 2010 uskutočnili držitelia kariet MasterCard 2,1 mld. nákupných transakcií, čo predstavuje medziročný nárast o 13,7 %.


Spoločnosť MasterCard Europe zaznamenala v štvrtom kvartáli minulého roku medziročný nárast hrubého objemu dolárových transakcií v európskom regióne o 14 % na 225 mld. USD. Ako v piatok informovala spoločnosť, objem nákupov za sledované obdobie dosiahol 168 mld. USD, čo predstavuje nárast v porovnaní s rokom 2009 o 13 %. V poslednom štvrťroku 2010 uskutočnili držitelia kariet MasterCard 2,1 mld. nákupných transakcií, čo predstavuje medziročný nárast o 13,7 %. Na trhu s debetnými kartami v Európe pozíciu jednotky potvrdila značka Maestro s 300 mil. vydaných kariet. Držitelia kariet mohli svoje karty MasterCard využívať na 9,1 mil. akceptačných miestach v Európe a viac ako 31,7 mil. akceptačných miest po celom svete.

Generálny riaditeľ MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko Brian Lang v súvislosti s výsledkami za posledný štvrťrok minulého roku ocenil aj stabilné výsledky, ktoré firma dosahuje na českom a slovenskom trhu. "V roku 2010 sme spoločne s bankami predstavili inovatívne produkty na čele s bezkontaktnými samolepkami s technológiou PayPass na Slovensku, ktoré sa často pripevňujú na mobilné telefóny," uviedol Lang. Ďalším pozitívom bolo podľa Langa zavedenie projektu Bratislava City Card. "Ide o špičkový produkt vytvorený spoločne s magistrátom a miestnymi bankami, ktorý zahŕňa magistrátom poskytované výhody a prístupy, platobnú funkciu PayPass a kupóny na miestnu hromadnú dopravu, to všetko na jedinej karte," doplnil Lang.

MasterCard Europe je subjekt zodpovedný za riadenie obchodnej činnosti MasterCard Worldwide v Európe. MasterCard Europe spolupracuje s 51 európskymi krajinami, ktoré sú administratívne rozdelené do troch zákazníckych oblastí. Tieto oblasti zahŕňajú jednotný európsky platobný priestor (SEPA), vyspelé trhy a rozvojové trhy Európy, ktoré siahajú až k východným hraniciam Ruska. Prostredníctvom svojho portfólia značiek, medzi ktoré patrí MasterCard, Maestro a Cirrus, slúži MasterCard Worldwide spotrebiteľom a podnikom vo viac než 210 krajinách.

Zdroj: SITA,